Milline gaas
Milline gaas
Milline hetkel tootmises olev gaas sobib vana Cadillaci kliimaseadmesse ja mis juhtub kui läheb vale gaas? Kas võib lisada ka sees olevast erinevat gaasi?
Re: Milline gaas
Sul ilmselt sees vana hea R-12. Uus siis juba levinult R-134a.
Kõik uuemad gaasid on loodussõbralikumad ja seetõttu ka väiksema kasuteguriga. Samuti on uued gaasid molekulaarselt "peenemad" ja kipuvad vana süsteemi ühenduste vahelt kiirelt läbi pressima.
Aga see selleks. Kõige tähtsamad asjad on, et vana R-12 jms. gaaside voolikud pole mõeldud kestma uut gaasi, st aja jooksul nad hävivad.
Ja veel - R12 gaasiga kasutatav õli pole sobiv uutele gaasidele ja muutub uute külmaainetega süsteemis paksuks "möginaks". Seega peab vana õli koos vana kliimaainega süsteemist täielikult välja saama enne uue gaasi peale minekut (koos talle sobiva õliga). Uuele ainele üleminekul tuleb välja vahetada dryer/condenser (see on selline vana aja õlifiltri kujuline ümar jubinas. Miks? Kuna R134 lastakse süsteemi ca 80% vana gaasi mahust, vajab ta võimsamat condenserit et toota samal võimsusel külma õhku.
Gaase omavahel segada ei tohi.
Muidugi on pooltel kliimameestel savi ja panevad sulle süsteemi sisse mida iganes ja kuidas iganes. Vastutust ju meie ajal on raske leida...
Õnne tänava Üllaril on minu teada vana gaasi olemas (või mingit ekvivalenti), kui Tallinnasse tuled saad siin vast mure murtud...
Kõik uuemad gaasid on loodussõbralikumad ja seetõttu ka väiksema kasuteguriga. Samuti on uued gaasid molekulaarselt "peenemad" ja kipuvad vana süsteemi ühenduste vahelt kiirelt läbi pressima.
Aga see selleks. Kõige tähtsamad asjad on, et vana R-12 jms. gaaside voolikud pole mõeldud kestma uut gaasi, st aja jooksul nad hävivad.
Ja veel - R12 gaasiga kasutatav õli pole sobiv uutele gaasidele ja muutub uute külmaainetega süsteemis paksuks "möginaks". Seega peab vana õli koos vana kliimaainega süsteemist täielikult välja saama enne uue gaasi peale minekut (koos talle sobiva õliga). Uuele ainele üleminekul tuleb välja vahetada dryer/condenser (see on selline vana aja õlifiltri kujuline ümar jubinas. Miks? Kuna R134 lastakse süsteemi ca 80% vana gaasi mahust, vajab ta võimsamat condenserit et toota samal võimsusel külma õhku.
Gaase omavahel segada ei tohi.
Muidugi on pooltel kliimameestel savi ja panevad sulle süsteemi sisse mida iganes ja kuidas iganes. Vastutust ju meie ajal on raske leida...
Õnne tänava Üllaril on minu teada vana gaasi olemas (või mingit ekvivalenti), kui Tallinnasse tuled saad siin vast mure murtud...
„siin on tegemist jällegi ühe toreda riigireetmisega“ (Bretschneider).
- antoonio
- ravi puudub
- Posts: 1335
- Joined: 16 Jun 2009, 13:32
- Skype Kasutaja: sniffest
- Location: Rakvere
Re: Milline gaas
ain wrote:Muidugi on pooltel kliimameestel savi ja panevad sulle süsteemi sisse mida iganes ja kuidas iganes. Vastutust ju meie ajal on raske leida...
Just just, paar nädalat tagasi püüdis üks kliimategelane väita, et miskeid tagajärgi ei ole kui vanasse süsteemi uus soga sisse lasta ja isegi õli mitte vahetada.
Cadillac Coupe Deville 79 dMarchand Edition
Do ya f*ckin' believe any of that sh!t?!?!
Do ya f*ckin' believe any of that sh!t?!?!