P039 Owerdrive probleem ja kylmaga suur kyttekulu

Remont jms.
Post Reply
User avatar
erlend
huviline
Posts: 54
Joined: 22 Jan 2008, 05:09
Location: Soome, Pori, Savonlinna

P039 Owerdrive probleem ja kylmaga suur kyttekulu

Post by erlend »

eli.. veakood historina P039 (E039) ..... Torque Coverter Clutch/Viscous Converter Clutch Engagement Problem.
kolme nelja aasta jooksul on juhtunud mõned yksikud korrad et ei lylida ennast OD peale. nyyd, kui ilmad kylmemad, juhtub seda aga ysna tihti. esimesed 10...15 minti ei lähe yldse OD'le kuigi mootori temp on norm juba pea sõitu alustades. OD'ga sõites mäkke tõmbab neljanda peale ja pärast unustab OD'le tagasi lylitada. mingi hetk arvasin et ei lylita OD peale enne kui kast piisavalt soe. vähemalt tundus nii. kuid nyyd on kaks korda "engine service soon" tule põlema visanud ja peale seda P039 historina näidanud :? service tuli kaob peale mootori restarti :) ei tea kas hakkab kastis mingi solenoid peeti minema või... kasti õlid ja filtrid on vaevalt 20k sõitnud. isegi õli värv ja lõhn on isuäratav ;) kast jääb korralikult tööle alles 30 minuti maantesõidu järel... Torque Converter Temperature Sensor???
teiseks, kyttekulu on maantee sõidul kuskil 3 liitrit tõusnud. kui enne pakaseid sõitsin 8.5 ja 9 liitrit sadasele soome sõidustiiliga siis nyyd tundub se olevad kuskil 12 :drink on se normaalne nähtus või vaevab mingi tembi andur kuskil? OXY andurid said suvel vahetatud. eelnevatel talvedel pole kunagi kyttekulu arvutanud ni et ei tea mis ta võis olla... vb peaks lõpetama kyttekulu jälgimise :hmm
User avatar
ain
ravi puudub
Posts: 5498
Joined: 01 Nov 2005, 21:11
Skype Kasutaja: eldorado67
Location: Tallinn

Re: P039 Owerdrive probleem ja kylmaga suur kyttekulu

Post by ain »

peabki kaduma tuli peale restarti - vea viskab alles 45...50 sõites, enne konverter ei lukustugi. Ja kütusekulu ka muidugi tõuseb - nii 1mpg.
Aga vaata üle throttle bodyst kasti jooksev vaakumvoolik - ehk see lihtsalt katki/pragunenud

Küsimus ka sulle - kas Uusimaa lään on kuskil sinu lähedal?
„siin on tegemist jällegi ühe toreda riigireetmisega“ (Bretschneider).
User avatar
erlend
huviline
Posts: 54
Joined: 22 Jan 2008, 05:09
Location: Soome, Pori, Savonlinna

Re: P039 Owerdrive probleem ja kylmaga suur kyttekulu

Post by erlend »

esimese korra viskas vea kuskil peale 30...40 läbimist kuid laupäeval tegi ta seda juba lyhikese ca5 km linna otsa peal. (miinus kraadidega lasen alati tempi tõusta 50...60 kraadini ennek ui sõitma hakkan).
ma nyyd ei saa sellest "vea viskab alles 45...50 sõites, enne konverter ei lukustugi" kuidagi aru?
kytusekulu (siis hetkekulu) võrdlused olen vaatand samal tee jupil. sooja ilma ja nyyd -20 kraadise pakasega...(juba) korralikult töötava kastiga.
ega ta nyt kaugel ei ole...samas 350 klikki pole päris lähedal ka :goink
User avatar
ain
ravi puudub
Posts: 5498
Joined: 01 Nov 2005, 21:11
Skype Kasutaja: eldorado67
Location: Tallinn

Re: P039 Owerdrive probleem ja kylmaga suur kyttekulu

Post by ain »

kuni 45...50kmh konverter libiseb veidikene, et tagada sujuvamad käiguvahetused. lukustub 4ndal käigul ja ei libise enam. Sul see lukustumine puudub, seega kast libiseb läbi kogu aeg ja ka kütusekulu on suurem.
Kui vaakumvolli on terve, siis paraku on sul katki TCC solenoid (ma arvan nii). Maksab ta mingi 40 taala aga vahetamiseks peab kasti maha kiskuma, mis mitte odav pole. Või sõida samamoodi edasi, peale kütusekulu suurenemise ja veidi kuumema kastiõli temperatuuri muid kõrvalnähte olla ei tohiks.
„siin on tegemist jällegi ühe toreda riigireetmisega“ (Bretschneider).
Sillakas
huviline
Posts: 65
Joined: 30 Nov 2009, 12:57

Re: P039 Owerdrive probleem ja kylmaga suur kyttekulu

Post by Sillakas »

Ma siin oma A&B solenoidide probleemiga seoses olen netis päris palju surfanud sel teemal. Mõned mehed väidavad, et mootori ja kasti asukohaga manupileerides on võimalik ka ilma maha võtmata vahetada TCC-d, aga selleks tuleb mootor ja asjad kinnitustest lahti ikka võtta. Lihtsalt, et päris maha kiskuma ei pea, aga ka niimoodi ei pidavat see just lõbus töö olema ja võtab väga kaua aega. Selleks tuleb nina päris laiali ka lammutada. Muidugi pead ei anna, et nii ka on, lihtsalt on kuskilt nagu läbi jooksnud.
User avatar
ain
ravi puudub
Posts: 5498
Joined: 01 Nov 2005, 21:11
Skype Kasutaja: eldorado67
Location: Tallinn

Re: P039 Owerdrive probleem ja kylmaga suur kyttekulu

Post by ain »

olen ka kuulnud aga jah - mandlioperatsioon tagumiku kaudu.
„siin on tegemist jällegi ühe toreda riigireetmisega“ (Bretschneider).
User avatar
DevilDeville
ravi puudub
Posts: 1992
Joined: 06 Dec 2006, 19:54
Skype Kasutaja: devildeville
Location: Tallinn

Re: P039 Owerdrive probleem ja kylmaga suur kyttekulu

Post by DevilDeville »

ilmselt on loogilisem kusagil tõstukipeal tiba nokitseda ja kere üles tõsta tehnika ümbert. ei ole liialt ülemõistuse töö (ise lähedalt nuusutanud, tean targutada)
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
Post Reply