Tegemist siis Devillega aastast `97. Kevadel paigaldatud gaasiseade. Algusest peale on mingid pisijamad aga nüüd hakkab juba natuke ära tüütama. Nimelt gaasiseadet tellides väitis paigaldaja, et gaasi hakkab võtma 1-2 liitrit rohkem kui bensiini. Hakkas võtma u. 5 liitrit rohkem. Ok seadistati ümber ja gaasikulu läks väiksemaks. Samas kahanes ka kiirendusvõime.
Umbes kuu aega tagasi hakkas mootor vahel turtsuma ja engineservis tuli vilguma. Vahetasin ära küünlad ja viga kadus. Nüüd viga tagasi aga ainult gaasil sõites. Eile siis timmisime koos gaasimehega, kiirendamisel on kuulda turtsumist ja ära see ei lähe. Kui lülitada bensule ümber siis turtsumine kaob.
Kas kellelgi on aimu, milles asi või oskab soovitada inimest, kes oskaks seadistada N*-i?
N* ja gaas ei sobi kokku?
Selline asi ka veel, et arvuti näitas väikest erinevust mootori pooltel. Ühel pool oli väheke rikkam segu, nii gaasiga kui ka bensiiniga. Samuti on ühe poole "korrektori" näitaja suurem kui teisel pool.
Ja siis selline loll küsimus, et kas ebaõige segu võib põhjustada küünlajuhtme(-te) ületagumist? Asi selles, et tühikäigul (gaasil) töödates tagus paar korda ühe juhtme juurest üle. Samas bensu pealt seda juhtunud pole. Kui tihti peaks küünlajuhtmeid sellel mootoril vahetama?
Ahjaa paigaldasin NGK küünlad, kataloog soovitas kaht küünalt valisin odavamad, need, mida peab tihedamalt vahetama. Kallimad oleks valinud, kui vahetus oleks olnud keerulisem (nagu Jaaguaril või Pemmil).
Mitme juhtmega lambda andurid sel sõidukil on? Vahetaks need ka igaks juhuks ära, vigade mälust andis välja lugeda, et ühe anduri eelsoojendus ei tööta korralikult. Asi võib olla ka kehvas ühenduses muidugi.
Ja siis selline loll küsimus, et kas ebaõige segu võib põhjustada küünlajuhtme(-te) ületagumist? Asi selles, et tühikäigul (gaasil) töödates tagus paar korda ühe juhtme juurest üle. Samas bensu pealt seda juhtunud pole. Kui tihti peaks küünlajuhtmeid sellel mootoril vahetama?
Ahjaa paigaldasin NGK küünlad, kataloog soovitas kaht küünalt valisin odavamad, need, mida peab tihedamalt vahetama. Kallimad oleks valinud, kui vahetus oleks olnud keerulisem (nagu Jaaguaril või Pemmil).
Mitme juhtmega lambda andurid sel sõidukil on? Vahetaks need ka igaks juhuks ära, vigade mälust andis välja lugeda, et ühe anduri eelsoojendus ei tööta korralikult. Asi võib olla ka kehvas ühenduses muidugi.
Kes kus paigaldas sinu autole selle seadme? Loodan, et mitte Betooni tänaval?! Mis firma tootega tegu ja mitmes põlvkond?
"Check Engine" tule süttimine ja põlema jäämine on tavaline paratamatus igal gaasiseadmega autol, sellest ei tasu eriti paanikasse sattuda. Üldiselt 4-5l rohkem gaasiga nüüd küll ei tohiks võtta. Minu oma võtab ehk liiter kaks max gaasi rohkem kui bentsu. Mineku vahet praktiliselt ei taju kui siis ainult täis gaasiga pikalt kiirendades ja see vahe ei ole märkimisväärselt suur. Paar aastat tagasi sai seda kiirendusvahet testitud stripil Tartus toimunud testipäeval. Parim aeg 1/4 miilil bensuga oli 15.330 vs 16.138 gaasiga.
Mis puutub turtsumisse jne., siis ka minu oma aegajalt turtsub-väristab autot gaasiga, seda foori taga seistes käik sees pidur peal. See jama tekkis umb. pärast poole aastast gaasiga sõitmist eestis. Algul toimis kõik ideaalselt. Muideks minu autole pandi gaasiseade peale eelmise omaniku poolt euroopas, mis oli siis kõige kõvem ja kallim ja viimasem põlvkond. NS mootor vajab kõige moodsamat seadet. Mulle on jäänud mulje, et gaasiseadme kasutamisega kaasnevates probleemides on süüdi pigem meie paigaldajad, kes ei jaga piisavalt teemat, mitte aga süsteem kui selline ise. Valdavalt tellitakse/paigaldatakse eestis seni odavamaid/lihtsamaid 1/2 põlvkonna gaasiseadmeid vanematele autodele ja nendega saadakse vast enamjaolt hakkama. Harvem aga tuleb ette viimasema põlvkonna seadmete paigaldamist uutele autodele ja siis läheb asi rohkem testimiseks/katsetamiseks... no vaatame proovime äkki hakkab tööle... . Teine asi mida ma olen teada saanud, et ka tangitav gaas võib olla ebakvaliteetne, nagu bents ja diisel. Ise olen täheldanud seda just Betooni tn tanklast tankides, mida ma olen viimased aasta paar üritanud vältida ja olen reeglina tankinud Järve MB keskuse kõrval olevast tanklast. Sealt tankides paistab olevat seda turtsumist nagu vähem.
Krt... läheb pikaks... ma olen oma kogemustest pikemalt ka TQHQ-s pajatanud, proovi sealt ka otsida ehk saad abi.
Lõpetuseks, mina sõidan gaasiga igapäevaselt ja olen rahul.
"Check Engine" tule süttimine ja põlema jäämine on tavaline paratamatus igal gaasiseadmega autol, sellest ei tasu eriti paanikasse sattuda. Üldiselt 4-5l rohkem gaasiga nüüd küll ei tohiks võtta. Minu oma võtab ehk liiter kaks max gaasi rohkem kui bentsu. Mineku vahet praktiliselt ei taju kui siis ainult täis gaasiga pikalt kiirendades ja see vahe ei ole märkimisväärselt suur. Paar aastat tagasi sai seda kiirendusvahet testitud stripil Tartus toimunud testipäeval. Parim aeg 1/4 miilil bensuga oli 15.330 vs 16.138 gaasiga.
Mis puutub turtsumisse jne., siis ka minu oma aegajalt turtsub-väristab autot gaasiga, seda foori taga seistes käik sees pidur peal. See jama tekkis umb. pärast poole aastast gaasiga sõitmist eestis. Algul toimis kõik ideaalselt. Muideks minu autole pandi gaasiseade peale eelmise omaniku poolt euroopas, mis oli siis kõige kõvem ja kallim ja viimasem põlvkond. NS mootor vajab kõige moodsamat seadet. Mulle on jäänud mulje, et gaasiseadme kasutamisega kaasnevates probleemides on süüdi pigem meie paigaldajad, kes ei jaga piisavalt teemat, mitte aga süsteem kui selline ise. Valdavalt tellitakse/paigaldatakse eestis seni odavamaid/lihtsamaid 1/2 põlvkonna gaasiseadmeid vanematele autodele ja nendega saadakse vast enamjaolt hakkama. Harvem aga tuleb ette viimasema põlvkonna seadmete paigaldamist uutele autodele ja siis läheb asi rohkem testimiseks/katsetamiseks... no vaatame proovime äkki hakkab tööle... . Teine asi mida ma olen teada saanud, et ka tangitav gaas võib olla ebakvaliteetne, nagu bents ja diisel. Ise olen täheldanud seda just Betooni tn tanklast tankides, mida ma olen viimased aasta paar üritanud vältida ja olen reeglina tankinud Järve MB keskuse kõrval olevast tanklast. Sealt tankides paistab olevat seda turtsumist nagu vähem.
Krt... läheb pikaks... ma olen oma kogemustest pikemalt ka TQHQ-s pajatanud, proovi sealt ka otsida ehk saad abi.
Lõpetuseks, mina sõidan gaasiga igapäevaselt ja olen rahul.
STS '02
Seoses gaasiseadme hooldusega tuli välja, et ka minu STS'il vajab üks lambda andur vahetust. Konsulteerides tuttavaga Vikingist sain teada, et NS'il on 4 lambdaandurit kokku ja andurit vahetades ei soovitatud kindlasti kasutada nn. universaalset andurit. Sellega pidid kaasnema probleemid.
Sain ka vähe targemaks gaasiseadmete kohapealt. Nimelt on soovitav puhastada/vahetada gaasisüsteemi filtreid umb. iga 10-15tuh km järel. Põhjuseks jällegi meil müüdava kütuse-gaasi kvaliteet. Sain näha oma vanu filtreid, mis olid täiesti paksu mustust täis. Loomulikult mõjutab gaasi kvaliteet ka kütusekulu. Firmaks oli Gaznet, Laki 6. Senise põhjal tunduvad olevat päris asjalikud vennad.
Sain ka vähe targemaks gaasiseadmete kohapealt. Nimelt on soovitav puhastada/vahetada gaasisüsteemi filtreid umb. iga 10-15tuh km järel. Põhjuseks jällegi meil müüdava kütuse-gaasi kvaliteet. Sain näha oma vanu filtreid, mis olid täiesti paksu mustust täis. Loomulikult mõjutab gaasi kvaliteet ka kütusekulu. Firmaks oli Gaznet, Laki 6. Senise põhjal tunduvad olevat päris asjalikud vennad.
STS '02
Ega Sa ei saaks täpsustada, millised probleemid? Samas võiksid kohe küsida, mitme juhtmega lambdad on N*-l.vkx wrote:Seoses gaasiseadme hooldusega tuli välja, et ka minu STS'il vajab üks lambda andur vahetust. Konsulteerides tuttavaga Vikingist sain teada, et NS'il on 4 lambdaandurit kokku ja andurit vahetades ei soovitatud kindlasti kasutada nn. universaalset andurit. Sellega pidid kaasnema probleemid..
Hinnavahe esinduse ja nn. universaalil on ju kohutav ja konsulteerides oma tuttava diagnostikuga siis jäi kõrvu, et lambda on lambda ning ta kas töötab või ei tööta...
Minu autol annab vigaseid andmeid lambda nr.1 aga milline ja kus asub lambda nr.1?
Indrek
5251680
kolme juhtmega on köetav lambda - muud vahet tõesti pole.Indrek wrote:.......Samas võiksid kohe küsida, mitme juhtmega lambdad on N*-l.
Hinnavahe esinduse ja nn. universaalil on ju kohutav ja konsulteerides oma tuttava diagnostikuga siis jäi kõrvu, et lambda on lambda ning ta kas töötab või ei tööta...
Aga aju võib ikka lolli panema hakata, kui teab, et andur peaks nii minutiga soe olema aga pole, kuna oled asemele pannud tavalise anduri.
„siin on tegemist jällegi ühe toreda riigireetmisega“ (Bretschneider).
Universaalseid lambda andureid müüakse 1,2,3 või nelja juhtmega. Vastavalt, millist konkreetse auto juures kasutatakse. Ma ise arvasin ka, et 3 või 4 juhtmega andur tuleb mul osta aga kumb siis?ain wrote: Aga aju võib ikka lolli panema hakata, kui teab, et andur peaks nii minutiga soe olema aga pole, kuna oled asemele pannud tavalise anduri.
Olenemata mitu juhet või mitu neid autole külge on keeratud, signaal on neil sama.