92' Eldo 4.9 L26 remondist

Remont jms.
Post Reply
JPR
sõnatu
Posts: 6
Joined: 12 Feb 2011, 14:58

92' Eldo 4.9 L26 remondist

Post by JPR »

Niisiis, paar aastat tagasi ajas nimetatud kone dzinni välja. Jahutusprobleemid, surve sees, vedelik paisupaagist väljas. Tõenäoliselt kaanetihend (loodetavasti mitte kaas ise). Mõni aeg enne seda lekkis veepumba tihend - ju siis sai kuuma. AB küsis vist 30 kilo eeki.
Nüüd asja vastu jälle huvi tärganud ja minu jaoks kaks võimalust, kas romula/kuusakoski või asi ise ära teha. Isetegemiseks olen kõikvõimalikku infot kamminud ja tekkinud on mõned küsimused.
1. Kasi siis mootori ülemise otsa remondiks ja timesertimiseks on tingimata vaja mootor maha võtta või ei ole? Mitmel pool, näiteks siin:
[ quote="ain"]paraku jah vaja mootor maha võtta (ehk siis mootor-kast-esisillandus kõik koos), siis uued tihendid, Timesertimine, siis kindlasti veel seda ja teist pisemat ja nii summa kogunebki.[/quote]
väidetakse, et mootor maha. Samas leidsin video kus asi tehakse auto peal ära. Konkreetses videos on tagumine silindririda ja ruumi tundub jätkuvat. Need jutud käivad küll Northstari kohta aga 4.9l ei tohiks ligipääsu suhtes mingeid erinevusi olla.



2. Kas keegi on selle timesertimisega ise kokku puutunud? Protseduur ju iseenesest lihtne. Muret tekitab see, et kui N*il on poldiaugud tihendi tasapinnas, siis 4.9l ulatuvad poldid umbes silindri kõrguse jagu allapoole:
Image
(pilt on laenatud ja märgised ei puutu teemasse)
Kuidas sel juhul timesert teostatakse? Okei, pikem puur ja keermepuur aga juhtpuks? See kaanepoldi keermestatud auk tundub olevat lääpas valupinnal mitte korrektselt poldiga risti pinnal nagu kõigil timeserti puudutavatel videotel.
Üldse on oodatud kõikvõimalik info selle mootori ülemise otsa remondi kohta.

Tänud ette!
User avatar
90Deville
krooniline mölapidamatus
Posts: 1102
Joined: 11 Sep 2006, 20:00
Skype Kasutaja: jaan järva
Location: Haapsalu/Sthlm

Re: 92' Eldo 4.9 L26 remondist

Post by 90Deville »

4.9l pole mingit timesertimist vaja.
Vöta kätte ja kui mutreid oskad keerata, vaheta tihendid ja lase kaaned igaksjuhuks üle lihvida.
Vöid mu auto teemast lugeda et on tehtav.
kkk
User avatar
ain
ravi puudub
Posts: 5498
Joined: 01 Nov 2005, 21:11
Skype Kasutaja: eldorado67
Location: Tallinn

Re: 92' Eldo 4.9 L26 remondist

Post by ain »

Just, see lihtne pushrod mootor, suurt raketiteadust seal pole.
30k on ikka väga suur summa - see pigem Northstari hinnaklass.
„siin on tegemist jällegi ühe toreda riigireetmisega“ (Bretschneider).
JPR
sõnatu
Posts: 6
Joined: 12 Feb 2011, 14:58

Re: 92' Eldo 4.9 L26 remondist

Post by JPR »

No mida krt? Niiviisi hakkab kogu asja kohalt põnevuseloor haihtuma. Kusagilt foorumitest ma selle timeserti jama ju ometi välja lugesin aga see selleks. Milles siis asja saladus, poldid ja keermed ikkagi alumiiniumplokis?
Tuleb kärmelt repair manual hankida sest torque spetsi on selle töö jaoks vaja. Ega muu tarkus ka mööda külge maha ei jookse. Ehk on manuali osas soovitusi. On neid erinevaid?
Sama küsimus tihenditega, mida võtta, mida karta? (kord ühel diislirondil sain mingi pasktihendi tõttu seda sama tööd kas korda järjest teha)
Veepumba vahetus on ka ilmselt loogiline samm.
Ja nüüd hindu uurima...
User avatar
90Deville
krooniline mölapidamatus
Posts: 1102
Joined: 11 Sep 2006, 20:00
Skype Kasutaja: jaan järva
Location: Haapsalu/Sthlm

Re: 92' Eldo 4.9 L26 remondist

Post by 90Deville »

Originaalis (muidugi eeldusel et mu mootor esimest korda lahti käis) kasutati Fel-pro tihendeid ja see on ka köige loogilisem tootja kelle tihendeid sulle siin poes pakutakse. Ma ise tellisin vist rockautost tihendisatsi.....a praeguste tolliseadustega pole vist enam suurt pointi ise tellimisega vaeva näha. Vanasti oli vist hinnavahe u 1800vs3000eeku siinsete jupimüüjate kahjuks muidugi.
Veepumba vöid ka uue panna, hoidu cardone remanufactured pumpadest. Üldse, mul on selle mootoriga autosid olnud mitu ja veepumpasid olen vahetanud üle möistuse palju-millegi pärast on kas sattunud praak kohe alguses vöisiis kestab nii umbes aasta....

Keermed on aluplokis paljudel autodel ja enamus neist ei vaja mingit timesertimist, nagu ka see 4.9. Seda juhul kui keere kahjustatud pole, muidugi.

Torque specsi vöin sulle manuaalist vaadata ilmselt kui asi niikaugele jöuab.
kkk
JPR
sõnatu
Posts: 6
Joined: 12 Feb 2011, 14:58

Re: 92' Eldo 4.9 L26 remondist

Post by JPR »

Nii, nüüd siis kaaned maas. Tihendite pildis midagi ilusat polnud. Nüüd siis kaaned survestusse ja lihvi aga see selleks. Avastasin perses EGR-i klapi. Oskab keegi öelda kuidas, millal ja miks see EGR töötab. Membraan katki, klapp kinni, kollektor saab lisaõhku - ehk oli see mu paar liitrit suurenenud kütusekulu põhjuseks (vähemalt osaliselt). OBD sellest vist aru ei saa, mingeid koode pole olnud. Mis ta siis teeb kui klapi vaakumots pimedaks teha?
User avatar
ain
ravi puudub
Posts: 5498
Joined: 01 Nov 2005, 21:11
Skype Kasutaja: eldorado67
Location: Tallinn

Re: 92' Eldo 4.9 L26 remondist

Post by ain »

otsi - siin 90deville oma EGRga mässas päris pikalt ja kogu jutt üleval ka.
„siin on tegemist jällegi ühe toreda riigireetmisega“ (Bretschneider).
User avatar
90Deville
krooniline mölapidamatus
Posts: 1102
Joined: 11 Sep 2006, 20:00
Skype Kasutaja: jaan järva
Location: Haapsalu/Sthlm

Re: 92' Eldo 4.9 L26 remondist

Post by 90Deville »

Mis ta siis teeb kui klapi vaakumots pimedaks teha?

Pöletab Ses tuld ilmselt hoolega.
Aga kuidas sa aru saad, et mebraan peeetis on? Ma kah oma talupojaloogikaga järeldasin et kui vaakumvoolikust imeda siis ei tohiks peale vaakumi seal midagi olla, aga uue klapi saamisel sama lugu-ime palju tahad, öhk käib läbi. Ja klapi instruktsijas mis kaasa oli kirjas suurelt, et cannot be tested with vacum pump-see-eest oli kirjeldus kuidas testida töötava mootoriga, sooja mootoriga mingeid pöördeid hoida ja siis vaakum katkestada pidi kuulda olema kas muutub pööretes miskit vöi ei.
Löplikult jälile ma sellele köigele saanud polegi, mul praegu teema pöörete köikumisega, aga egri olen nüüdseks välistanud sealt sest isegi kui sel vaakum tagant ära vötta siis pöörded köiguvad ikka.
kkk
JPR
sõnatu
Posts: 6
Joined: 12 Feb 2011, 14:58

Re: 92' Eldo 4.9 L26 remondist

Post by JPR »

No imesin küll jah seda klappi isuga. No mida krt, ainuke ots mis külge läheb on vaakum aga vaakumiga ei tööta? Jääb vist üle garaazinurgas bocki imeda.
Aga siiski, pole kusagilt seletust leidnud millal ja mis tingimustel ta seda kord juba põlenud läbu uuesti kõrisse peab laskma?
JPR
sõnatu
Posts: 6
Joined: 12 Feb 2011, 14:58

Re: 92' Eldo 4.9 L26 remondist

Post by JPR »

Teen asjast väikese kokkuvõtte. Kone käib vist juba aastapäevad. Timesertist siiski ei pääsenud, mõni keere andis järgi ja sertimiseks peab ikkagi mootori maha võtma, muidu ei saa puurida. Ühtlasi kasutasin juhust ja tõmbasin salongikütte pesa laiali ( kui mootor peal on siis ligi ei pääse) sest sooja ei tulnud sealt piuksugi ja aknad nõretasid alatasa niiskusest. Ja nii oligi, kondiradikas oli mädanevat saasta nii täis, et õhk läbi ei käinud ja soojendusradikas seest täiesti umbes. Esimene sai puhtaks, teine uus ja oh imet-sooja nii et tapab. Pulbriksroostetanud kastiõli jahutuse torud asendusid vasega ja mootoriõli jahutuse voolikud mis alati vastikult ilatsesid lasin Hüdroscandis uued teha.

Nüüdsest on auto müügis
http://forum.cadillacclub.ee/viewtopic.php?f=3&t=1984" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply