teema selline siis, et mingi teatud hoo pealt (ca 100km/h) lasen gaasi maha hakkavad pöörded kõikuma, seda siis 1000 ja 2000 vahel.Aga uuesti siis gaasi andes see kõikumine kaob ja sõidab muretult.Ja kohapeal käib, ei ole ka sellist nähtust.See hakkas pihta mõni aeg tagasi ja mida aeg edasi seda enam hakkab seda korduma ja esineb tihedamini.Samas ka mõnikord ei tee midagi.Keeruline jutt aga loodetavasti saime kõik aru ja äkki keegi oskab nõu anda mis ollavõiks, on keegi kokku puutunud taolise nähtusega:)
ootan vastukaja:)
95 a. sts pöörded kõiguvad
Re: 95 a. sts pöörded kõiguvad
veakoodid?
„siin on tegemist jällegi ühe toreda riigireetmisega“ (Bretschneider).
Re: 95 a. sts pöörded kõiguvad
veakoodid järgmised
I039
I052
P052
P071
P097
P109
Rohkemat sealt välja ei lugenud.
ootan vastukaja:)
I039
I052
P052
P071
P097
P109
Rohkemat sealt välja ei lugenud.
ootan vastukaja:)
Re: 95 a. sts pöörded kõiguvad
Koodide kohta saad infi siit:
http://forum.cadillacclub.ee/viewtopic.php?f=1&t=160" onclick="window.open(this.href);return false;
ilmselt on kotermann seotud selle veaga
P071 (E071) ................................................ Intermittent MAP Signal
Ehk siis kas MAP andur ise vigane või juhtmestik katkestuses
http://forum.cadillacclub.ee/viewtopic.php?f=1&t=160" onclick="window.open(this.href);return false;
ilmselt on kotermann seotud selle veaga
P071 (E071) ................................................ Intermittent MAP Signal
Ehk siis kas MAP andur ise vigane või juhtmestik katkestuses
„siin on tegemist jällegi ühe toreda riigireetmisega“ (Bretschneider).
Re: 95 a. sts pöörded kõiguvad
ain ole meheks ja ütle mulle mis map andurist jutt on ma ise nii juhm või mis juhtmetest jutt on. lisan siia juurde et kuipöörded kõiguvad siis varba all on tunda kuidas kaasipedaal liigub samas taktis. tänud ette.
Re: 95 a. sts pöörded kõiguvad
MAP andur asub mootorokatte all, suht keskel - on selline kandilisem karp, mille külge läheb 3(?) juhtmega pistik.
Ja juttu temast siin:
OPERATION
The Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor measures the changes in the intake manifold pressure, which result from engine load and speed changes. The pressure measured by the MAP sensor is the difference betcovered in this guideen barometric pressure (outside air) and manifold pressure (vacuum). A closed throttle engine coastdown would produce a relatively low MAP value (approximately 20–35 kPa), while wide-open throttle would produce a high value (100 kPa). This high value is produced when the pressure inside the manifold is the same as outside the manifold, and 100% of outside air (or 100 kPa) is being measured. This MAP output is the opposite of what you would measure on a vacuum gauge. The use of this sensor also allows the PCM to adjust automatically for different altitude.
The PCM sends a 5 volt reference signal to the MAP sensor. As the MAP changes, the electrical resistance of the sensor also changes. By monitoring the sensor output voltage, the PCM can determine the manifold pressure. A higher pressure, locovered in this guider vacuum (high voltage) requires more fuel, while a locovered in this guider pressure, higher vacuum (low voltage) requires less fuel. The PCM uses the MAP sensor to control fuel delivery and ignition timing. A failure in the MAP sensor circuit should set a Code.
TESTING
The MAP sensor voltage reading is the opposite of a vacuum gauge reading. When manifold pressure is high, the MAP sensor value is high, and vacuum is low.
1. Using the accompanying chart as a guide, determine the height above sea level and the comparative voltage range.
2. Now, backprobe the MAP connector betcovered in this guideen terminals A and B.
3. Key On, Engine Off, the voltage reading obtained should coincide with the chart; voltage and altitude should match.
4. Now apply 34 kPa (10" Hg) vacuum to the MAP sensor, it should cause the voltage to be 1.5 to 2.1 volts less than the voltage at Step 1. Upon applying vacuum to the sensor, the change in voltage should be instantaneous. A slow voltage change indicates a faulty sensor.
5. Check the voltage betcovered in this guideen terminal C and ground, you should read reference voltage (about 5 volts).
6. If the reference voltage is right, and the sensor voltage is not within specs, replace the sensor.
7. If the sensor and the circuits are functional, the PCM may be faulty.
8. Be sure to test the vacuum hose for leaks or restrictions. This source must supply vacuum to the MAP sensor only.

REMOVAL & INSTALLATION
1. Remove the intake manifold top cover(see hõbedane mootori kate siis).
2. Disconnect the crankcase breather tube from the throttle body.
3. Remove the MAP sensor from the intake manifold.
4. Detach the MAP sensor electrical connector.
5. Inspect the MAP sensor grommet for covered in this guidear or damage and replace as needed.
To install:
6. Installation is the reversal of the removal procedure.
Gaasipedaal peabki vast tsiba liikuma, kuna on ju trossiga ühendatud segusiibri külge. Kui tühikäigumootor teda liigutab, liigub ka pedaal?
Sama rida ju, kui paned cruise peale - siis ka ju jookseb pedaal jala alt ära.
Ja juttu temast siin:
OPERATION
The Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor measures the changes in the intake manifold pressure, which result from engine load and speed changes. The pressure measured by the MAP sensor is the difference betcovered in this guideen barometric pressure (outside air) and manifold pressure (vacuum). A closed throttle engine coastdown would produce a relatively low MAP value (approximately 20–35 kPa), while wide-open throttle would produce a high value (100 kPa). This high value is produced when the pressure inside the manifold is the same as outside the manifold, and 100% of outside air (or 100 kPa) is being measured. This MAP output is the opposite of what you would measure on a vacuum gauge. The use of this sensor also allows the PCM to adjust automatically for different altitude.
The PCM sends a 5 volt reference signal to the MAP sensor. As the MAP changes, the electrical resistance of the sensor also changes. By monitoring the sensor output voltage, the PCM can determine the manifold pressure. A higher pressure, locovered in this guider vacuum (high voltage) requires more fuel, while a locovered in this guider pressure, higher vacuum (low voltage) requires less fuel. The PCM uses the MAP sensor to control fuel delivery and ignition timing. A failure in the MAP sensor circuit should set a Code.
TESTING
The MAP sensor voltage reading is the opposite of a vacuum gauge reading. When manifold pressure is high, the MAP sensor value is high, and vacuum is low.
1. Using the accompanying chart as a guide, determine the height above sea level and the comparative voltage range.
2. Now, backprobe the MAP connector betcovered in this guideen terminals A and B.
3. Key On, Engine Off, the voltage reading obtained should coincide with the chart; voltage and altitude should match.
4. Now apply 34 kPa (10" Hg) vacuum to the MAP sensor, it should cause the voltage to be 1.5 to 2.1 volts less than the voltage at Step 1. Upon applying vacuum to the sensor, the change in voltage should be instantaneous. A slow voltage change indicates a faulty sensor.
5. Check the voltage betcovered in this guideen terminal C and ground, you should read reference voltage (about 5 volts).
6. If the reference voltage is right, and the sensor voltage is not within specs, replace the sensor.
7. If the sensor and the circuits are functional, the PCM may be faulty.
8. Be sure to test the vacuum hose for leaks or restrictions. This source must supply vacuum to the MAP sensor only.

REMOVAL & INSTALLATION
1. Remove the intake manifold top cover(see hõbedane mootori kate siis).
2. Disconnect the crankcase breather tube from the throttle body.
3. Remove the MAP sensor from the intake manifold.
4. Detach the MAP sensor electrical connector.
5. Inspect the MAP sensor grommet for covered in this guidear or damage and replace as needed.
To install:
6. Installation is the reversal of the removal procedure.
Gaasipedaal peabki vast tsiba liikuma, kuna on ju trossiga ühendatud segusiibri külge. Kui tühikäigumootor teda liigutab, liigub ka pedaal?
Sama rida ju, kui paned cruise peale - siis ka ju jookseb pedaal jala alt ära.
„siin on tegemist jällegi ühe toreda riigireetmisega“ (Bretschneider).
Re: 95 a. sts pöörded kõiguvad
Veel üks murekiri pöörete kõikumise teemasse
Head kaasfoorumlased, kas kellelgi oleks Karolile America Beauty´s laenta 1995. aasta Cadillac ETC peal katsetamiseks süütemoodulit. Üks pisut põdur ETC vajab tohterdamist
Probleem: mootori ebaühtlane käimine tühikäigul (pöörete kõikumine) ja väljasuremine linnasõidul.
Caddyl on juba pikemat aega kallal haigus, mille väljaravimisele olen nüüd otsustanud jõuliselt pühenduda. Nimelt valmistab muret mootori ebaühtlane käimine tühikäigul, käivitumisprobleem sooja mootori korral ja väljasuremine linnasõidul. Kui mootori ebaühtlane käimine tühikäigul ning väljasuremine linnasõidul pole igapäevased haigusnähted, vaid pigem võrreldavad epilepsiahoogudega, mis ootamatult tulevad ja lähevad (pärast pikemat maantee cruise), siis sooja mootori kehv käivitumine on üpris sagedane (pikalt tuleb süüdet anda). Lisaks, kütus ei põle normaalselt, millest tingitult tahmajäljed tagastangel ning õhus heljuv bensiinilõhn.
Veakoodid: P052, P095, P109, I052
Märkus: kuna hiljuti läks alarm lolliks, siis sai viimases hädas akult klemmid maha võetud ning sellest need mälu puudutavad koodid.
Taust: juba eelmisel suvel oli probleeme pöörete kõikumisega tühikäigul. Toona ei suutnudki haigust täiesti välja ravida. Vaakumileke sai kõrvaldatud ja mitmed andurid vahetatud, ent pöörete kõikumine jäi. Toona oli pigem nii, et pöörded küll teinekord kõikusid, ent auto ei kippunud välja surema, kui viimast ise just ei provotseerinud või sellele otseselt kaasa ei aidanud.
Ravi: auto käis suve alguses AB-s ja uuriti ning puuriti, prooviti teist MAP andurit, ent haigust välja ravitud.
Karol sai ookeani tagant teada, et autole on kunagi tehtud mootori remont ning kahtlustavad, et kokkupanemisel on midagi valesti tehtud. Kas siis rihm/kett valesti peale pandud, sellest ka mootori ebaühtlane käimine tühikäigul ja väljasuremine linnasõidul. Kokkuvõttes rõhuvad süüte veale, kuid ei oska iseloomustada kust see täpselt tulla võib.
Vaatamata sellele, et ma ei ole just suur autotehnika asjatundja, kindlasti mitte USA autode oma, siis mulle tundub, et see ketiasjanduse jutt on veider, sest see ei anna vastust järgmistele küsimustele: miks probleem tuleb esile siis kui mootor on soe ja miks probleem on hootine.
Kahtlustan ise, et kogu kurjajuur peitub süütemoodulis, mis päris korralikult töötada ei taha. Kahjuks pole Karolil katsetamiseks ühtegi 95. aasta ma ETC-le sobivat süütemoodulit võtta (97. aasta oma ei lähe), mistõttu pöördun abipalvega kaasfoorumlaste poole. Heategu ei jää kindlasti karistamata

Post scriptum! Viimasesse statementi palun muidugi suhtuda huumoriga!
Head kaasfoorumlased, kas kellelgi oleks Karolile America Beauty´s laenta 1995. aasta Cadillac ETC peal katsetamiseks süütemoodulit. Üks pisut põdur ETC vajab tohterdamist
Probleem: mootori ebaühtlane käimine tühikäigul (pöörete kõikumine) ja väljasuremine linnasõidul.
Caddyl on juba pikemat aega kallal haigus, mille väljaravimisele olen nüüd otsustanud jõuliselt pühenduda. Nimelt valmistab muret mootori ebaühtlane käimine tühikäigul, käivitumisprobleem sooja mootori korral ja väljasuremine linnasõidul. Kui mootori ebaühtlane käimine tühikäigul ning väljasuremine linnasõidul pole igapäevased haigusnähted, vaid pigem võrreldavad epilepsiahoogudega, mis ootamatult tulevad ja lähevad (pärast pikemat maantee cruise), siis sooja mootori kehv käivitumine on üpris sagedane (pikalt tuleb süüdet anda). Lisaks, kütus ei põle normaalselt, millest tingitult tahmajäljed tagastangel ning õhus heljuv bensiinilõhn.
Veakoodid: P052, P095, P109, I052
Märkus: kuna hiljuti läks alarm lolliks, siis sai viimases hädas akult klemmid maha võetud ning sellest need mälu puudutavad koodid.
Taust: juba eelmisel suvel oli probleeme pöörete kõikumisega tühikäigul. Toona ei suutnudki haigust täiesti välja ravida. Vaakumileke sai kõrvaldatud ja mitmed andurid vahetatud, ent pöörete kõikumine jäi. Toona oli pigem nii, et pöörded küll teinekord kõikusid, ent auto ei kippunud välja surema, kui viimast ise just ei provotseerinud või sellele otseselt kaasa ei aidanud.
Ravi: auto käis suve alguses AB-s ja uuriti ning puuriti, prooviti teist MAP andurit, ent haigust välja ravitud.
Karol sai ookeani tagant teada, et autole on kunagi tehtud mootori remont ning kahtlustavad, et kokkupanemisel on midagi valesti tehtud. Kas siis rihm/kett valesti peale pandud, sellest ka mootori ebaühtlane käimine tühikäigul ja väljasuremine linnasõidul. Kokkuvõttes rõhuvad süüte veale, kuid ei oska iseloomustada kust see täpselt tulla võib.
Vaatamata sellele, et ma ei ole just suur autotehnika asjatundja, kindlasti mitte USA autode oma, siis mulle tundub, et see ketiasjanduse jutt on veider, sest see ei anna vastust järgmistele küsimustele: miks probleem tuleb esile siis kui mootor on soe ja miks probleem on hootine.
Kahtlustan ise, et kogu kurjajuur peitub süütemoodulis, mis päris korralikult töötada ei taha. Kahjuks pole Karolil katsetamiseks ühtegi 95. aasta ma ETC-le sobivat süütemoodulit võtta (97. aasta oma ei lähe), mistõttu pöördun abipalvega kaasfoorumlaste poole. Heategu ei jää kindlasti karistamata


Post scriptum! Viimasesse statementi palun muidugi suhtuda huumoriga!
Re: 95 a. sts pöörded kõiguvad
mina usuks kah miskist süütekala. Paraku mooduliga sind aidata ei saa.
„siin on tegemist jällegi ühe toreda riigireetmisega“ (Bretschneider).
Re: 95 a. sts pöörded kõiguvad
Tuli välja, et süüdi oli vigane detonatsiooniandur, mille veast kahjuks pardaarvuti kuidagi aru saada ei tahtnud (veakoodi ei näidanud). Tänu Karolile ja American Beauty´ le sai viga leitud ning nüüd kõik kenasti korras.
Auto korras ja rõõm piiritu!
Auto korras ja rõõm piiritu!
