CadZZilla

Üldisem jutt Cadillacidest. Foorumi lugejate autod ja tutvustused.
Post Reply
User avatar
DevilDeville
ravi puudub
Posts: 1992
Joined: 06 Dec 2006, 19:54
Skype Kasutaja: devildeville
Location: Tallinn

CadZZilla

Post by DevilDeville »

Mõtlesin, et teeks ühe topicu asjast, mis on vähemalt minuarust kõigi aegade õnnestunuim custom Cadillac - CadZZilla. Kui kunagi aastal 1990 või 91 avaldas soomlaste Street&Race ajakiri sellest loo, olin müüdud ja unerahu jäljetult kadunud. Sinilind, kurask :devil

Image
Image
Image
Image

Siia teemasse võiks koguda antud aparaati puudutavad artiklid jms, tulevastel põlvedel hää lugeda võinii. Teen ise otsa lahti eestikeelse loba kribamisega.

CadZZilla alustas oma eluteed 1948 aasta Cadillac Series 62 Sedanette-na, mingil toredal ajahetkel tuli kodanik Billy Gibbons instrumentaalvokaalansamblist ZZ Top mõttele, et peaks ehitama ühe tõeliselt ilusa auto. Ümberehituse teostajaks sai Hot Rod Magazin-e toimetaja Gray Baskerville ja SEMA funktsionääri Pete Chapouris-e soovitusel legendaarne Boyd Coddington ja asjanduse disainis Larry Erickson, toona tegev taat Cadillaci divisionis, kus tema käe alt tulid 1985 Seville/STS/Eldorado (disaininud peale fjordi siirdumist ka näiteks 2005 Mustangi). Autot ehitati intensiivselt ja raha ei loetud, sealt ka arvestuslikult 900 000 dollariline hinnalipik, mis 1989 aastal tähendas veelgi enam.

Image Peasüüdlased

Masina nimi arusaadavalt koosneb sõnadest Cadillac, ZZ Top ja Godzilla. Viitena viimasele on numbrimärgiks I8TOKYO (I ate Tokyo) elik Ma pistsin Tokyo nahka.

Image
Image

Auto on ehitatud toimima, mille kinnituseks ka kunagine 2200 miiline proovisõit Hot Rod Magazine ajakirjanike poolt. Algselt plaanitud turvapuuridest ja võidusõiduvedrustusest loobuti kasutusmugavust silmaspidades ning tulemuseks oli Bonneville racer.

Image

Katuse muudatused vormistas Craig Naff, terasest raami ehitas nullist Larry Sergejeff. Esivedrustus, lattrool ja pidurid pärinevad 1985 aasta Corvette-lt, igas nurgas istuvad Koni coilover-id, tagasillaks on Currie poolt parendatud Fordi 9" ja tagumised ketaspidurid võeti Lincoln Versailles-i varuosariiulist.

Velgedeks on Boyd Coddingtoni kaheosalised, rehvimõõduga esisillal 225/50VR16 ja taga 275/55VR16, kusjuures tagarattad on täiesti peidus ning esimesi katavad Cadillaci originaalstiili jäljendavad 22" alumiiniumtaldrikud korrektsete logodega.

Image

Tehnikapoolelt võib terane silm tuvastada mõistagi Cadillaci tehase poolt eraldatud vana hea tuliuue 500 kuubise paadiankru, mis on Art Chrisman-i tarkustmööda mõnevõrra järgi aidatud, ning kuhu Pete Morell-i töö tulemusena külge istutatud Holley sissepritse ja Mike Hamm-i poolt valmistatud custom 2" torukollektorid. Käigukastiks mõistagi tugevdatud th400.

Image

Esiotsas on kapott ja tiivad keevitatud üheks tervikuks, ühtlasi on muudetud kapoti ülemist osa ja uputatud esituled (nn frenched headlights). Rattakoopad ja tulemüür on valmistatud alumiiniumist. Kõik klaasid on loomulikult ainueksemplarid, nagu ka lugematu arv pisi- ja ehisdetaile. Tagumised fender skirts-id on omaette klassist. Kõige iseloomulikum detail on ilmselt ülipikad stiliseeritud tagatuled, keskel mõistagi Cadillac-i logo.

Image
Image
Image
Image

Värvitööd teostas Greg Morell, kasutades selleks Jan Kosmoski House of Color-i nimelises käitises toodetud uretaanvärve. Epokrunt, tumehall täitekrunt, mitmed kihid alusvärvi ja Baklažaanilillat pinnavärvi koos piisava arvu lakikihtidega tagasid esmaklassilise tulemuse.

Image

Interjöör on Danny Drumm-i ja Bobby Griffey käsitöö, armatuuris võeti sihiks originaalisarnane clean look. Sestap on lisanäidikud ja tolle aja kohta ulmelise, Pete Morell-i kätetööna valminud, Sony stereo juhtimine peidetud armatuuri keskele, avaneva võre taha. Meenus veel selline ammuloetud detail, et peeglite korpuste valmistamiseks kasutati sama aastakäigu esistange käbisid-mune-midaiganes.

Image
Image
Image

Muideks, Richard Ferlazzo disainis viimaste aegade ühe kaunima ideeauto Holden Efijy justnimelt CadZZilla-st inspireerituna (nuh, on ju ka näha).

Image

Asjandusest on paljude rõõmuks saadaval ka korralikud mudelautod, sest parem vaadata CadZZillat oma öökapil, kui mittevaadata :)
ImageMudelautud

Ahjaa, 1992 aastal külastas asjandus koos oma eskortmootorratta "HogZZilla"-ga ka üht Soome autunäitust.
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
User avatar
ain
ravi puudub
Posts: 5498
Joined: 01 Nov 2005, 21:11
Skype Kasutaja: eldorado67
Location: Tallinn

Re: CadZZilla

Post by ain »

eks see auto ole nii mõnelegi kärbse põue pistnud.
„siin on tegemist jällegi ühe toreda riigireetmisega“ (Bretschneider).
User avatar
mats36
aktivist
Posts: 130
Joined: 15 Dec 2007, 00:11

Re: CadZZilla

Post by mats36 »

Minu lemmik custom Cadillac üldse. ZZ Top samuti lemmikbändiks. Suure aplausi on ära teeninud mõlemad.
User avatar
antoonio
ravi puudub
Posts: 1335
Joined: 16 Jun 2009, 13:32
Skype Kasutaja: sniffest
Location: Rakvere

Re: CadZZilla

Post by antoonio »

Milleks on vaja selliseid asju teha ja teistele näidata. Unerahu pikemaks ajaks häiritud :devil
Krt liiga kena, et olle tõsi. :hail
Cadillac Coupe Deville 79 dMarchand Edition
Do ya f*ckin' believe any of that sh!t?!?!
blood
õlinina
Posts: 430
Joined: 02 Nov 2005, 17:14

Re: CadZZilla

Post by blood »

Selle jaoks pole lihtsalt sõnu kui ilus see on. Ajab jooma lausa :)
andres
õlinina
Posts: 495
Joined: 17 Mar 2008, 10:40

Re: CadZZilla

Post by andres »

:drink :bang :gunman
Post Reply