Õlide-filtrite eelistus tootjate järgi.

Remont jms.
User avatar
alvar viilo
aktivist
Posts: 113
Joined: 16 May 2009, 18:20

Re: Õlide-filtrite eelistus tootjate järgi.

Post by alvar viilo »

Rein wrote:Kes millise tootja õlisid eelistab ja ka mida on halba olnud valiku lõppu jäävate õlidega.
1. Castrol
2.Texaco
3.Comma

Pahamad
1. Mobil- 65000 km i pealt jooksis Citroen Jumperi mootor laiali.
2. Valvoline SynPower-105000 km ja mersu V230TD kolvirõngad olematuks kulunud.
3. Addinol- Vana VW LT 28 võttis Tallinn-Tartu-Tallinn 1,5 liitrit Neste õli. Kuna Addinol oli odavam, siis sai mindud sellele üle. Addinoli hakkas võtma 3 liitrit :P. Ikkagi tuli kallim. Tagasi vahetades oli kulu jälle 1,5 litra.
Aga õlisid on veel meeletult palju turul liikvel. Nii et andke tuld.
Aga mida te "FRAM EXTRA GUARD" kohta ütlete? :mrgreen:
User avatar
ain
ravi puudub
Posts: 5498
Joined: 01 Nov 2005, 21:11
Skype Kasutaja: eldorado67
Location: Tallinn

Re: Õlide-filtrite eelistus tootjate järgi.

Post by ain »

tavaline odavama otsa filter, meil väga levinud.
„siin on tegemist jällegi ühe toreda riigireetmisega“ (Bretschneider).
Rein
krooniline mölapidamatus
Posts: 1200
Joined: 04 Mar 2008, 17:19
Skype Kasutaja: reinbiker
Location: Tartu
Contact:

Re: Õlide-filtrite eelistus tootjate järgi.

Post by Rein »

Olen järgepanu masinaparki sisse valanud Liqui-Moly õlisid. Disco peab väga hästi seda täissünti sees, oma 240 000 se läbisõidu juures. Castroli asemele siis.
http://reinufoto.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;, http://pilt.delfi.ee/user/Reinz/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
constrictor
huviline
Posts: 80
Joined: 02 May 2008, 23:33
Location: Löwenruh, Tallinn
Contact:

Re: Õlide-filtrite eelistus tootjate järgi.

Post by constrictor »

Gulf lihtsalt hea õli
Liqui Moly (molygen) libedaim õli
Shell parimad pesemisomadused
Valvoline (MaxLife) suurema läbisõiduga mootorile
Mobil eelistatuim uuemale mootorile
Kõik need omadused on järgi proovitud ja toimivad kenasti juba aastaid
Igasugused nonane õlid surevad nii 3000-5000 läbisõidu juures.
Naise diisel bemmm Mobil 0w-40,
2002 Lada 2109 Valvoline MaxLife 5w-40
Ameeriklased Valvoline MaxLife 10w-40
HD Sae 50 Liqui Moly
Endisel Honda mootorrattal proovisin igasuguseid õlisid ja jäin pidama Mobil 1 Racing 4T 15W-50 (kõige kiirem käiguvahetus)
Muidugi proovisin mootorrattal ainult Liqui Moly, Shell, Statoil, Mobil ja Valvoline õlisid.

Filtritest kasutan Fram, Mann, Wix, Mahle
Ega Fram ei ole odav filter ning filtritel ei ole ühesugune sisu, filterelemendi materjali kvaliteet maksab.

Aastaid tagasi ostes Purolator õlifiltreid, leidsin neist treilaaste või midagi sellist :(
Saatsin nad prügikasti.
http://www.autoparandus.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
Rein
krooniline mölapidamatus
Posts: 1200
Joined: 04 Mar 2008, 17:19
Skype Kasutaja: reinbiker
Location: Tartu
Contact:

Re: Õlide-filtrite eelistus tootjate järgi.

Post by Rein »

Mobiliga läks uus Mazda MPV diisel mootor vääga kähku ülimustaks, mõnekümne tuhande km läbimisel. Samas naise Kia Sorento, kasutades Castrolit, siis peale 100 000 km läbimist oli õli enne vahetust ikka veel läbipaistev. Citroen Jumper jooksis Mobiliga kokku. 65000 km oli sõidetud. Mina oma kogemuste najal hoian mobilist väga kaugele. Ja Mersu V-klassil oli kasutuses Valvoline mis iganes kõige kallim sünt ja 105 000 peal oli kolvirõngaste vahetus. Volvo 740 TD võttis 7,5 tuhande km peale liitri Valvoline poolsünti, Texaco x1 Extrat mitte üldse, vahetusest vahetuseni. Nii et Valvoline õli ka kardan.
:bonk Tsekkisin teemat ja pool jutust juba kirjas, vanaks vist hakkan jääma, aga ära ka ei kustuta, nii kaua sai näppudega tähti taga aetud mööda lauda.
http://reinufoto.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;, http://pilt.delfi.ee/user/Reinz/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
constrictor
huviline
Posts: 80
Joined: 02 May 2008, 23:33
Location: Löwenruh, Tallinn
Contact:

Re: Õlide-filtrite eelistus tootjate järgi.

Post by constrictor »

Õli mustaks?
Õli läheb mustaks kahel põhjusel, eelmise õli viletsus (tekkis palju sadet) seda näen iga kord kui paneme Shell õli vastavasse mootorisse (järgmisel õlivahetusel mootor seest meeldivalt puhas), uus õli peseb vana sadet,
teiseks vale küttesegu.
Mazda MPV, Mersu V-klass mõlemad diislid.
Minul kulusid kolvirõngad veoautol kõigest 30000 km pealt, kuigi mootorile olin teinud kap.remondi (ise), lihtsalt Bosch esindus parandas 20000 EEK piires kõrgsurve pumpa ja vanu juppe ei olnud näidata :( Tegin uue mootori remondi (tuli vadetada nii rõngad, kolvid ja hülsid) ja ostsin romulast kõrgsurvepumba ning auto mootor kestab siiani. Aga aasta oli kusagil 1995.
Valvoline MaxLife sari vähendab märgatavalt õlikulu, tegelikkult on õlitootjate manuaalis ka öeldud, et minnes ühelt õlilt teisele võib ajutiselt suureneda õlikulu. Arvan, et asi oligi selles.
Ja selle Citroen Jumper mootori kokkujooks ei puutu üldse õlisse,
isegi päevalille õlil mootor ei jookse kokku, olin ka seda proovinud 3000 km sai edukalt läbitud ühe Audiga.
Audi levitas meeldivat pannkoogi lõhna :)
Tegelikult kõik tuntud õlimargid on head.
Mina müün kõigest 5 tootja õli.
Näiteks müüsin enne Statoili õlisid ka (väga hea õli, kusagil aastast 1993 olin kasutuses), aga enam ei suutnud Statoili esindusest neid osta,kolme kuu jooksul ei suudetud kohale tuua.
Üritasin ka Castroli õlisid sisse võtta, ainult maaletooja ei taha vist müüa :)
Hiljuti käis Mazda 3 õlivahetuses, naisterahvas, kõigest 50000 km oli sõidetud sama õliga :))
Õliks oli Gulf, õli paistis veel läbi. Järeldus: Gulf on hea.
Arvan, et olen nüüd juba nii vana, et viitsin kirjutada :)
http://www.autoparandus.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
Rein
krooniline mölapidamatus
Posts: 1200
Joined: 04 Mar 2008, 17:19
Skype Kasutaja: reinbiker
Location: Tartu
Contact:

Re: Õlide-filtrite eelistus tootjate järgi.

Post by Rein »

Diisllid jah, Mazda tutikast peast ostetud, Kia Sorento diisel ka tutikast pärast. Kial Pandi kohe peale seda esimese kilomeetri läbimist Castrol sisse, Mazda ütles, et paneme Mobilit ja kogu lugu. Ma ise müüsin, Valvoline, Commat, Texacot ja Castrolit. Nii kui esmased tundemärgid majanduse jahtumisest tulid, nii koliti Castrol välja. Ei jõudnud ma neid riiuleid kuu ajaga maal läbi müüa, ja teise kauba kasumi arvelt ei saanud ka seda kinni maksta. Ühesõnaga, kui kõigil läks hästi, siis võis realisatsioonis olla, nii kui kehvalt läheb, siis tõmmake .... Liqui Moly tuli siis Castroli asemele. Citroen käis just Viljandis LX Motorsis õli vahetuses, seal jõudis siis mingi 60 kiltsa sõita, kui saaled läksid. Filter oli praak? Surve tuli ei olnud põlema läinud, kolisema oli hakanud. Õli oli siis Mobili analoog Castrol RS ile. Statoili õlisid müüb KONETEX, kas nemad ei suutnud tarnida?
Cadillacide ajastuga olen hakanud rohem kokku puutuma bensu autode maailmaga. DeVille sõidab Texaco X1 peal, ja Fleetwood Ligui Molyga. Mida tsiklile soovitad panna? Boxer 6 mootor 1500 kupsa. Arvasin ise panna L M i täissündi. Ennemalt on olnud Castroli 4T Racing sees.
http://reinufoto.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;, http://pilt.delfi.ee/user/Reinz/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
constrictor
huviline
Posts: 80
Joined: 02 May 2008, 23:33
Location: Löwenruh, Tallinn
Contact:

Re: Õlide-filtrite eelistus tootjate järgi.

Post by constrictor »

Statat müüb ikka Statoil ise.
LM on hea õli, kasutan teda HD mootoris, teistel ei ole õiget HD õli. See nii paks, et +4 C juures ei saa mootorit käima :)
LM on ikka saksa õli mida on müügil ka Saksamaal
Kõikides minu liikuritesse olen valanud ka LM lisandit CeraTec,
nii igaks juhuks, katab tööpinnad keraamikaga.
Kust ise LM - i võtad, kas Madise käest?
http://www.autoparandus.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
Rein
krooniline mölapidamatus
Posts: 1200
Joined: 04 Mar 2008, 17:19
Skype Kasutaja: reinbiker
Location: Tartu
Contact:

Re: Õlide-filtrite eelistus tootjate järgi.

Post by Rein »

Kas Texaco Energy 5W-30 on kehva, sõidetud mingi 2500 kiltsa ja näidiku järgi 77% eel õli ressurssi jäänud. Loogiliselt võttes tulebki 10 000 ilmselt sedasi täis, aga tänapäeval ju räägitakse õli vahetuse välpadest 15 ja kümneid tuhandeid edasi :hyp
http://reinufoto.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;, http://pilt.delfi.ee/user/Reinz/" onclick="window.open(this.href);return false;
saabotska
aktivist
Posts: 217
Joined: 26 Sep 2007, 15:58
Location: Rakvere

Re: Õlide-filtrite eelistus tootjate järgi.

Post by saabotska »

Mina kasutasin ja kasutan siiani talviti Texaco Energy 5w-30-et. Tundub küll täitsa norm õli olema.
User avatar
ain
ravi puudub
Posts: 5498
Joined: 01 Nov 2005, 21:11
Skype Kasutaja: eldorado67
Location: Tallinn

Re: Õlide-filtrite eelistus tootjate järgi.

Post by ain »

Caddy mootoril on täitsa suva, mis sa sinna sisse kallad - ega ta margi järgi õlivahetusvälpa ei arvesta.
Seda arvestatakse väntvõlli pöörete arvu, käivituste arvu ja sõiduaja/kiiruse järgi.
Elik kui kütad mööda bahni koguaeg, võid kah mingi 13 000km saada, iga päev linnas ja lühikesi otsi tehes võid ka 5 000 vahetusvälbaks saada.

See on muide sul kasutaja manuaalis kah kirjas aga eesti mees loeb ju õpetust alles siis kui kõik muud võimalused kasutatud :haha

Ja kogu see imepärane 15 000 välbaga õli - kahe otsaga asi. Õli vahetus on odavam kui mootori remont, seega miks venitada viimase hetkeni kui õll peaaegu enam ei voola...
„siin on tegemist jällegi ühe toreda riigireetmisega“ (Bretschneider).
User avatar
Koit
lobamokk
Posts: 781
Joined: 04 Oct 2007, 21:05
Skype Kasutaja: koit aro
Location: Tallinn/Stavanger
Contact:

Re: Õlide-filtrite eelistus tootjate järgi.

Post by Koit »

Minul näituseks on vahetusvälp umbes 4000km, 90% linnasõitu kah muidugi ja samas olen ma alati siis ära vahetanud, kui 10% järgi on, võibolla selle viimase kümnega venitaks 5000km täis, ei tea ja ei kavatse proovida kah...õnneks ta hakkab piisavalt närvidele käima oma plingimisega ja vilkumisega, et juba sellepärast vahetan ruttu maslo ära.
Vana number kasutusel jälle. 556 991 51
User avatar
ain
ravi puudub
Posts: 5498
Joined: 01 Nov 2005, 21:11
Skype Kasutaja: eldorado67
Location: Tallinn

Re: Õlide-filtrite eelistus tootjate järgi.

Post by ain »

see kirja vilgutamine ongi tehtud nii, et kas tapad esimese jalakäija või vahetad õli ära (kuigi aega veel küll ja veel) :)
Sama lugu klaasivee anduriga - kui kisama hakkab, saab veel rahulikult nii nädalakese pritsida...
„siin on tegemist jällegi ühe toreda riigireetmisega“ (Bretschneider).
Rein
krooniline mölapidamatus
Posts: 1200
Joined: 04 Mar 2008, 17:19
Skype Kasutaja: reinbiker
Location: Tartu
Contact:

Re: Õlide-filtrite eelistus tootjate järgi.

Post by Rein »

Selge, siis usaldan ikkagi mõõdikut ja jään Texaco Energy peale.
http://reinufoto.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;, http://pilt.delfi.ee/user/Reinz/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Koit
lobamokk
Posts: 781
Joined: 04 Oct 2007, 21:05
Skype Kasutaja: koit aro
Location: Tallinn/Stavanger
Contact:

Re: Õlide-filtrite eelistus tootjate järgi.

Post by Koit »

Jep...a see klaasipesu asi ajab tegelt närvi veits, sest ma tahan enamasti siis juurde panna, kui täitsa kuiv on, muidu ei lähe terve kanister ära ja see kuradima tilk veereb seal pagassis nädal aega. A see lõugab juba siis, kui alles pool otsas on :) Või noh, 1L on alles siis hakkab lällama
Vana number kasutusel jälle. 556 991 51
Post Reply