Klassiku seismapanek talveks
Posted: 30 Jul 2018, 15:36
Tere
Sain ühe imeilusa lahtise 1975 aasta Eldorado omanikuks.
Kuna mul puuduvad kogemused ainult suvehooajal sõitva autoga, siis tekkis küsimus kuidas siinsed klubilised oma vanu väärikaid hooajaautosid ettevalmistate talviseks puhkuseks garaaži?
Manuali lugedes on päris mitmeid tegevusi, mis tekitavad minus küsimuse, kas ikka peab seda kõike tegema.
Loend manualis loetletud tegevustest enne auto pikemaajaliseks seismajätmiseks:
1) Pese auto puhtaks - loogiline tegevus ka hooajal
2) Mootori õlivahetus - tundub loogilise tegevusena
3) Töötava mootoriga karburaatorisse umbes poole liitri õli valamine nii, et mootor seiskuks - vot see punkt tekitab minus küsimusi. Kas keegi seda ka reaalselt teeb?
Väljavõte manualist originaalkeeles - 3. Run engine again with fresh oil until completely warmed up; drive car to storage area. Run engine at 2,000 rpm in neutral and pour engine oil into carburettor. After about a pint has been added, pour oil fast enough to stall engine.
4) Kütus paagist eemaldada - Kas on hädasti vajalik tegevus?
5) Kõikide kütusevoolikute läbipuhumine - Kas on hädasti vajalik tegevus?
6) Karburaator ja kütusepump eemaldada ning säilitada kilekotis - Kas on hädasti vajalik tegevus?
7) Jahutusvedelik süsteemist eemaldada - Kas on hädasti vajalik tegevus?
8) Seismise perioodiks avada veidi aknad, et ei tekiks sisemusse hallitust - loogiline tegevus
9) Aku eemaldada ning vajadusel laadida - Tundub loogiline tegevus
10) Tõsta auto pukkidele nii, et rattad jääksid õhku - Tundub loogiline tegevus
11) Välised kereosad määrida 10W mootoriõliga - Mingis mõttes tundub loogiline, kui autot hoitakse kütteta garaažis, kus võib niiskeks minna
Mis tegevusi teie teete oma klassikaliste autode juures kui neid talveks seisma panete?
Tänud ette vastuste eest!
Margus
Tartu
Sain ühe imeilusa lahtise 1975 aasta Eldorado omanikuks.
Kuna mul puuduvad kogemused ainult suvehooajal sõitva autoga, siis tekkis küsimus kuidas siinsed klubilised oma vanu väärikaid hooajaautosid ettevalmistate talviseks puhkuseks garaaži?
Manuali lugedes on päris mitmeid tegevusi, mis tekitavad minus küsimuse, kas ikka peab seda kõike tegema.
Loend manualis loetletud tegevustest enne auto pikemaajaliseks seismajätmiseks:
1) Pese auto puhtaks - loogiline tegevus ka hooajal
2) Mootori õlivahetus - tundub loogilise tegevusena
3) Töötava mootoriga karburaatorisse umbes poole liitri õli valamine nii, et mootor seiskuks - vot see punkt tekitab minus küsimusi. Kas keegi seda ka reaalselt teeb?
Väljavõte manualist originaalkeeles - 3. Run engine again with fresh oil until completely warmed up; drive car to storage area. Run engine at 2,000 rpm in neutral and pour engine oil into carburettor. After about a pint has been added, pour oil fast enough to stall engine.
4) Kütus paagist eemaldada - Kas on hädasti vajalik tegevus?
5) Kõikide kütusevoolikute läbipuhumine - Kas on hädasti vajalik tegevus?
6) Karburaator ja kütusepump eemaldada ning säilitada kilekotis - Kas on hädasti vajalik tegevus?
7) Jahutusvedelik süsteemist eemaldada - Kas on hädasti vajalik tegevus?
8) Seismise perioodiks avada veidi aknad, et ei tekiks sisemusse hallitust - loogiline tegevus
9) Aku eemaldada ning vajadusel laadida - Tundub loogiline tegevus
10) Tõsta auto pukkidele nii, et rattad jääksid õhku - Tundub loogiline tegevus
11) Välised kereosad määrida 10W mootoriõliga - Mingis mõttes tundub loogiline, kui autot hoitakse kütteta garaažis, kus võib niiskeks minna
Mis tegevusi teie teete oma klassikaliste autode juures kui neid talveks seisma panete?
Tänud ette vastuste eest!
Margus
Tartu