Page 1 of 2
Cadillac deville 79 võlud ja vaevad
Posted: 22 Sep 2010, 12:07
by antoonio
EDIT: muutsin pealkirja kuna ei viitsi enam oma liikuriga seotud asju eraldi teemadesse koguda.
Nii, kuna augusti lõpus sai the ülevaatusel põrutud tagumiste piduritega siis arvasin et olen kaval ja lasen neid enne pisut näppida. Tulemus rullide peal, et tagumisi ja kässarit pea üldse polnud õigemini midagi oli ja differents rataste vahel päris kobe. Ehk siis out of limit.
Nii, peale seda läksid vahetusse klotsid ja sai ka mahl ära vahetatud (väljunud mahl oli kaunis koleda välimusega) peale mida pidurite töövõime paranes tagumises pooles aga tavapiduri diferents rataste vahel ikka out of limit. Lõpuks sai siis ka kolvid vahetatud ja sellega ka luba likklusesse naasmiseks.
Nüüd aga probla et iga krdi nurga peal kus vaja pidurit vajutada on must jutt maas (vöötraja ees isegi väikesel kiirusel mõnus vile ja hüppavad vanamutid

)ning kuskil 90 pealt maha pidurdades selline mõnus vibra ehk siis asi vist ülepingutatult heaks saanud vist ning sellisena liikluses olles on ka rehvi kulu siis märkimisväärselt suurenenud.
Kuna ei viitsi enam teenindusse jooksta vaid ise näppu harjutada siis loogiliselt võttes peaks "kahvli" keerutamise-timmimisega pidurite jõudu kahandama (ehk leian manuaalist ka õige koha üles).
Küsimus siis selles et on ehk mingeid sobivamaid lahendusi ka pakkuda. Lihtsalt teema siis järgmise aasta ülevaatus, et vajadusel pisut jälle miskit peale keerata.
Ah jaa, mis see pidurdusjõud peaks olema? Praegu tagumistes mõõdetud 2970/3360 ja teises punktis 2180/2490 (huvitavad numbrid, s.t. erinevad).
Ja veel, kui veeretakistus on üles läinud (the ülevaatuse pabereid vaadates), kas võib eeldada, et klotsid lihvivad trumlit (no on selline tunne et käiku sisse pannes enam nii kergelt liikuma ei hakka).
Re: Piduri juttu
Posted: 22 Sep 2010, 12:33
by ain
ma alustaks kõigepealt sellest, et kuna sul vedelik jube oli, siis esimese asjana võta lahti need pidurdusjõu jagamise klapid/ventiilid ja pese nii palju läbi kui saad. minu ´70 Eldol oli just see jama, et sandi vedeliku tõttu kippus tagumine pidur peale jääma ja samuti oli õrnal vajutamisel sild kohe plokis.
Sai see jubinas läbi puhutud ja pestus, asi kohe korras.
Näeb välja miskist sellist moodi ja asub vast kuskil pidurivõimu lähedal raami küljes, vahel on neid ka kaks.
Proportioning valve

Re: Piduri juttu
Posted: 22 Sep 2010, 12:42
by antoonio
aa niipalju et oos vedeliku vahetuseg toimus ka süsteemi läbipesu.
Re: Piduri juttu
Posted: 22 Sep 2010, 13:09
by ain
sellest vähe kasu - need klapid-silindrid koguvad endasse igasugust sodi ja niiskust, kõdunevad ning jäävad üsna edukalt kinni.
Re: Piduri juttu
Posted: 22 Sep 2010, 13:27
by antoonio
selge siis, eks otsin selle koha üles sealt kapoti alt.
Re: Piduri juttu
Posted: 27 Sep 2010, 11:11
by antoonio
nii, seda vidinat ma veel maha ei kruvinud, suht niru ligipääs nii ülevalt kui alt. Lihtsalt auto all püherdades jääb vaateväljast puudu, vaja mingi kanal leida.
Peamine, et manuaal ütleb et see vidin on hooldusvaba??!
A näperdasin muidu pidureid nüüd muidugi vaja neid kuidagi õhutada, vist. On seal mingeid nublakaid kuda asi paika sättida. Pole veel seda teemat manuaalis tudeerinud.
Re: Piduri juttu
Posted: 30 Sep 2010, 11:26
by antoonio
On siis pisut müratud ja timmitud asja ja tundub et pidurid töötavad, ja blokki enam ei raba vähemalt senini pole õnnestunud. Eile tegin travel testi ja nii 80 pealt kässariga maha pidurdatud. Ega just ei raba aga seismajäädes vist olid trumlid punased, sest üks pool kärssas mõnusalt. Seega justkui peaks toimima. Lisaks tavasõidul linnavahel pärast jõlkudes üks trummel jahtus maha teine pool oli kkagi pisut soojavõitu (erinevalt varasemast kus linnasõidu järgeselt oli kärsakas üleval).
A kuna mul mastersilinderi kaas oli avatud seal nikerdamise ajal siis loksus pisut vedelikku välja ning ka õhutamine kahandas seda levelit siis mihuke on see vedelik mida võiks juurde valada? Ehk siis küsimus on segunemise teemal.
Re: Piduri juttu
Posted: 30 Sep 2010, 13:00
by 90Deville
Vöta suvalist dot-4 ja, seguneb niikuinii köigega. Vöid ka selle potsiku tühjaks imeda miski kaltsuga ja üleni uue dot-4 sisse panna.
Re: Piduri juttu
Posted: 30 Sep 2010, 13:11
by ain
dot 4 jah igati sobilik, või ka dot 5, mis pole silikooni baasil (oli vist 5.1).
Ja potsiku tõmbad tühjaks naise koogikaunistamise pritsiga. Saad tappa pärast küll aga mis siis ikka

Re: Piduri juttu
Posted: 30 Sep 2010, 13:21
by 90Deville
Eisaa tappa, lihtsalt krooksud piduriöli löhnaga kui ei ütle naisele......

Re: Piduri juttu
Posted: 30 Sep 2010, 14:21
by antoonio
ain wrote:dot 4 jah igati sobilik, või ka dot 5, mis pole silikooni baasil (oli vist 5.1).
Ja potsiku tõmbad tühjaks naise koogikaunistamise pritsiga. Saad tappa pärast küll aga mis siis ikka

pole vaja naise käest küsida, see köögiteema minu pärusmaa seega

iseendale :finger
ok tänud. Aga kui seguneb siis valan lihtsalt törtsu peale.
Re: Piduri juttu
Posted: 02 Oct 2010, 11:39
by antoonio
paar küsimust pidurite timmimise koha pealt.
Esiteks kui trumlit on järel ca 0,6cm kas oleks aeg nende vahetamisele mõelda? See 0,6cm on siis mõõdetud trumli sisemisest küljest sisemise soone välis küljeni (
PILT pole just pärsi see aga siin vähemalt saab aru mida mõtlen nende soontega).
Teiseks, kui raamatust rida ajada siis kässari saab sätidud küll aga kui kässari nõrgem pool on parem, pedaalist aga nõrgem vasak ehk siis mul natuke see tööpõhimõtte arusaamine longab

. Kas peaks kuidagi trossi näppima, et parem kässar võtaks (see vist miski nikerdamine) paremini aga siis vist oht et pedaalist vajutades võtab see parem veel paremini kui vasak. Või kruvida vasakut pidurit peale (võimalik et seal miski õhumull veel kuskil mis asja segab)?
Võiks ka rockautost uue vedrude komplekti muretseda kuna see komplekt on alla 7 taala siis peaaegu ju ilma.
Muidugi tekkis veel ketserlik mõte üldse kettad taha aretada aga see vist nõuab liiga paljude vidinate vahetust (tundub et peaks siis silla kallale minema).
Re: Piduri juttu
Posted: 02 Oct 2010, 11:45
by ain
1. trumlil peaks olema peale löödud miinimumpaksus - ilmselt siis tollmõõdus.
2. proovi algatuseks korralikult jalgpidur ära õhutada, vajadusel regulli ka, alles siis mine kässaritrosside kallale. ehk trossid lihtsalt kuskil kõris kinni ja tekitavaad anomaaliaid?
3. kettaid on jah ikka aretatud ja kuskil olen lausa näinud miskiseid kit´e - ilmselt tegu Impala jupindusega, kui mälu ei peta.
Re: Piduri juttu
Posted: 02 Oct 2010, 11:50
by antoonio
see ketta idee tekkis lihtsalt sellest, et manuaalis on vist sevillil sellised.
Re: Piduri juttu
Posted: 02 Oct 2010, 11:54
by ain
kui sa leiad orikad kuskilt, siis küll.