Page 1 of 2
Cadillac Seville 92 õhkamort
Posted: 04 Sep 2010, 15:42
by savokas
Paar päeva on auto seisnud ja nüüd sõitma minnes, vaikselt üle "lamava politseiniku" sõites käib tagumine vasak amort täielikult põhjas ära. Tasasema tee peal väriseb masin imelikult. Kahe päeva eest sõitsin, oli nagu korras.. Kas võib olla mingi voolu või õhu probleem ja kuidas kindlaks teha. Või on amort õhtal..? Ja kui võrrelda mõlema poole rataste asetus, siis vasaku poole ratas on küllaltki koopas võrreldes parema poole omaga.. Või peaks hoopis pikema tiiru tegema, lööb õhu üles vms..
Tänud vastamast,
Risto
Re: Cadillac Seville 92 õhkamort
Posted: 04 Sep 2010, 15:47
by DevilDeville
kindlasti tasub amordi õhkupidavust kontrollida. lihtsaim vast nivooanduriga lollitada.
Re: Cadillac Seville 92 õhkamort
Posted: 05 Sep 2010, 17:37
by savokas
võtsin tagarattad kordamööda alt, kontrollisin õhuvoolikuid , mis amorti kinnituvad- auto mootori käies sealt torudest õhku ei löö...või hakkab see süsteem toimima alles siis kui juba sõidan. Ehk on see viga, et kompressori voolu pealesaadavus häiritud.. Ei oska midagi pakkuda..?
Tnx
Re: Cadillac Seville 92 õhkamort
Posted: 05 Sep 2010, 18:44
by DevilDeville
nivooandur saab oma indikatsiooni tagasillast, sellega mängides peaks kompressori järgi võtma. alati jääb veel võimalus kompressorile otse vool peale lasta
Re: Cadillac Seville 92 õhkamort
Posted: 05 Sep 2010, 20:19
by ain
süüde sisse, kaks-kolm priskemat sõpra pagassi peale istuma ja siis kuulad, kas kompressor lööb või ei.
kui ei, siis kontrollid kas nivooandur (tagasilla ja kere külge kinnituv pulk/karbike-lüliti) toimib. edasi siis juhtmestik, kompressor ise jne.
ei midagi keerulist. Amort ise võib ju korras olla aga õhuosa pees, või vastupidi näiteks.
ebays on hind nii 100 rohelist paar
Re: Cadillac Seville 92 õhkamort
Posted: 06 Sep 2010, 23:21
by blood
Ain juba ütles kõik ära, sisuliselt jah ilusama ilma ja õlle kõrvale hea nokitsemise töö n.ö vea diagnoosimine ja kui pump pole siis peaks olema n.ö parandatav ka koduste-garaazi vahenditega vms.
Re: Cadillac Seville 92 õhkamort
Posted: 09 Sep 2010, 10:30
by jansa85
Ei hakka uut teemat tegema,küsiks kah paari asja seoses amortidega.Sain kunagi vahetatud tagumised amordid(autoks ikka Caddy,DeVille 90a) ja alles jäi kolks,igat auku tunned,tunne selline et amort justkui põhjas ära käiks.Lugedes foorumeid siis räägitakse mingist põhjaköögikaitsest ja puksidest.Kas need asjad võivad suht võika kolksu anda? Kuna nüüd lähipäevadel plaanis esiamordid vahetada,lähevad Monroe omad, siis mida peaks seal ka vaatama,et vältida just neid kolksusid ja muid üllatusi.Üldiselt siis ootaks nagu vihjeid,et kuda neist kõrva riivavatest helidest vabaneda
Kuna olen juba mitut vihjet kuulnud just nende pukside või löögikaitsete kohta kas nende vahetus on suht kepp ja on ka neid asjandusi ka võimalik tellida?
Re: Cadillac Seville 92 õhkamort
Posted: 13 Sep 2010, 07:55
by savokas
Panin kompressorile otsu voolu peale. Tegu oli nelja juhtmega aga mida need 2 seal esindavad...? Ja õhku lööb samuti torudest. Viga vaid sellest et tagaosa ei hakka tõusma.
Re: Cadillac Seville 92 õhkamort
Posted: 13 Sep 2010, 10:07
by ain
segane jutt sul.

ei saagi aru, kas kompressor lööb õhku?
panid mingi manomeetri sinna otsa et mõõta välja tulevat rõhku?
samuti võid lüüa mingist suvakompressorist surve otse amortidele taha - näed ära kas need toimivad.
Ma miskipärast ei usu, et sul mõlemad amordid korraga nässu läksid.
Re: Cadillac Seville 92 õhkamort
Posted: 13 Sep 2010, 10:22
by blood
Kas sa nivooandurit kontrollisid.. st kas siis ka kompressor lööb kui seda liigutad:? samas kui ükspool vaid viltu on või puudulik siis ilmselt lööb aga miskipärast teisele poolele õhk ei jõu või amort ikkagi tuksis. Liskas Ainu poolt soovitatud..amorti ise pumbata annab ka tulemuse..st kas toimib nii nagu vaja või laseb õhu välja.
Re: Cadillac Seville 92 õhkamort
Posted: 13 Sep 2010, 12:10
by DevilDeville
surve mahalaskmise klapp peaks olema kompressori küljes, sestap ka 4 juhet. vähemalt olen ma niipidi aru saanud
Re: Cadillac Seville 92 õhkamort
Posted: 16 Sep 2010, 10:13
by savokas
Mõlemad tagarattad on suht koopas. Nivooandurit liigutasin aga kompressor seeläbi lööma ei hakanud. 3 priskemat meest taha istuma pandud ja süüde sisse , samuti mitte.
Kompressori juures avastasin ka ühe probleemi, nimelt oli üks õhuvoolik katki otsast ja väljundi pealt ära tulnud. Lõikasin väikese jupi maha ja kinnitasin uuesti, ikka ei midagi.
Edasi panin akult otse voolu kompressori 2 juhtmetesse. Võtsin ratta alt, amorti mineva õhutoru küljest ja kopmpessori lüües lõi õhu torust õrnalt õhku küll kuid võibolla siiski surve jääb lahjaks, ei tea. Panin tagasi õhutoru amordi külge ja lasin nii u 30 lüüa aga amordid ei täitu ja tagaots all.
Teema algas sellega, et tegin ühe pikema tripi, nii 800 km, eks koormust oli ka veidi peal, jõudsin õnnelikult koju, auto jäi paariks päevaks seisma ja vasak tagumine ratas suht koopas ja august läbi sõites käib kolksti põhjas ära. Parempoolne amort oli sama tühi järgnevaks päevaks.
Re: Cadillac Seville 92 õhkamort
Posted: 16 Sep 2010, 13:35
by ain
no selle kirjelduse järgi on kompressor surnud - lööb õhku, aga õrnalt. Blood ehk aitab - tal oma remondi ajast neid juppe üle. Või siis ehk saad Märteni käest kasutatu...
Re: Cadillac Seville 92 õhkamort
Posted: 16 Sep 2010, 15:14
by savokas
Nüüd siis ka proovisin veel läbi ühe kompressori anda õhku otse amortidesse, nii ühte kui teise. Vasakusse lasin aga amort ei liikunud summagi, sisseminev õhunatuke tuli survega koheselt välja tagasi kui õhupüstoli eemale võtsin. Parema poole amordiga oli selline lugu, eit õhku sisse lastes amort liikus, samas ka kummi manset paisus aga ei julgenud väga palju lasta, jällegi õhupüstol eemale võttes sama õhk susises samast sisselaskest välja. Aga vähemalt parempoolne amort liigub kui seda üles alla liigutada, vasak kinni.
Vb peaks laskma AB-s diagnoosi panna..
Re: Cadillac Seville 92 õhkamort
Posted: 16 Sep 2010, 17:40
by Sillakas
Minul mingi imemees enne minu aega võtnud üldse kompressori tagumistel amortidel järelt ära ja teinud sinna ventiilid kust kindel rõhk sisse sättida ja hoiab üleval ilusti. Kusjuures kui sinna mingi 3 bari sisse lasen siis on asi esiotsaga balanssis, aga märgatavat amordi liikumist pumpamise ajal ei ole. Kõrgusest saad ilusti aru imo alles siis kui ratas all ja auto tungi pealt maas.
Ju siis mul kompressoril ka mingi kala sees olnud, et selline asi vajalik olnud. Lähiajal plaanis tõstuki peale ajada ja ette võtta, et saa asi ka toimima saaks ilusti nii nagu peab.