Page 1 of 1

kasti jahutus

Posted: 19 Jun 2006, 18:33
by cdv70
Kas automaatkasti jahutus on vajalik või mitte? Võtaks aluseks normaaltingimused meie kliimas, kaatrit taga ei vea jne...
Ühed kõvad automaatkastiremontijad ühelt maanteelt räägivad et on väga vajalik, teised sama kõvad tegijad ühelt puiesteelt seevastu, et "pole hullu kui ei ole", veel kõvemad tegijad pakuvad juba kasti kap. remondiaja broneerimist jne. Vaadates mõnda "äsja Floridast" tulnud autot kus kliima jm tõttu peaks kõigi eelduste kohapealt kast märksa raskematest tingimustes töötama, on autodel kasti jahutusvoolikud ringiga tagasi keeratud ja kogu lugu.
Mis õige on?

Posted: 19 Jun 2006, 19:15
by ain
olenevalt autost on kasti töötemperatuurid päris suured ja õli jahutamine igati soovitatav.
mida suurem kuumus, seda suurem tamp on kõigil materjalidel (kettad, tihendid, jne) kastis. Seda eriti esiveolistel autodel, mille kapotialune on triiki igasugust kraami täis ja jahutus niigi kehvem, kui tagaveolistel.
Ei ole siis ilmaasjata näiteks kõik sealsed politseiautod lisajahutusega, sama lugu ka "towing optioniga" autode puhul.
See, et keegi usas on torud pimedaks teinud räägib pigem sellest, et ei tahetud uut radikat osta ja mindi lihtsama vastupanu teed.
Vaevalt, et sul kohe oleks vaja kasti remondile mõtlema hakata, aga jahutuse võiksid ikka panna.

Posted: 19 Jun 2006, 19:44
by cdv70
No kasti remondi peale kindlasti ei mõtle, töötab nii nagu peab. Pigem probleem selles, et mingi aeg sai vana lekkiv radiaator uue vastu vahetatud ja sellel uuel siis on augud sissetuleva toru jaoks tiba kõrgemal, kui vanal, stutside jaoks ei jää mingitmoodi ruumi, aretamist on küllaga...sellest osaliselt ka esialgne küsimus ;)

Posted: 19 Jun 2006, 19:51
by ain
eks need aftermarket jupid jah ole vahel valede mõõtudega. Aga sa võta sobivast kohast toru pooleks ja pane lõdvik vahele. Rõhu poolest kannatab ilusti, soojusega pead ainult arvestama, sest autom. kasti temperatuur on 150 kraadi kandis.