Page 1 of 3

Seville STS keeb

Posted: 18 Jul 2009, 17:49
by penak
probleem siis selles,et antud isendil mingihetk lihtsalt hakkas temp koguaeg jube kõrgeks minema.täpsemalt näeb siis asi välja nii,et paned käima ja sõidad veits aega-mingi 4-5 minti ja temp ei tõuse absoluutselt kuid siis hakkab minema väga kiiresti ülesse kuni 130 kraadini.jätan seisma mingi 2 minutiks sõidan edasi siis maanteel on ühtlasel sõidul nii 95-105 vahel,samas linnas ei saa üldse sõita kohe keeb jälle.mõtlesin et termostaat on saba andnud ja võtsin välja selle,tulemust ei andnud see mingisugust. :hmm igatahes tegu siis 92 aasta caddyga millel on 4.9 mootor.endal on nüüd juhe koos igastahes.äkki on veepump töölepingu lõpetanud? kui keegi midagi tarka oskab pakkuda võiks aidata

Re: Seville STS keeb

Posted: 18 Jul 2009, 18:09
by 90Deville
Veepump vöi kaanetihend.
Kas voolikud on kivikövad,st kas surve jahutussärgis on tugev? Kohe möni minut pärast käivitamist siis.

Re: Seville STS keeb

Posted: 18 Jul 2009, 18:29
by penak
kaaanetihend vist ei ole,mahlad igatahes segamini ei ole.kui mootor seisab on lõdvikud väga pehmed,peale käivitamist mõni minut on natuke jäigemad aga ikkagi suhteliselt pehmed,kivikõvad nad nüüd küll pole

Re: Seville STS keeb

Posted: 19 Jul 2009, 08:20
by Janek
Kas ventilaatorid üldse hakkavad tööle? Maanteel jahutab sõiduga enam-vähem aga linnas sellest ei piisa. Minul oli põhjuseks katkine radikas - vedelik kuumemaks läks surus radikast välja ja kui tase madal siis ruttu ruttu ju keema:P

Re: Seville STS keeb

Posted: 19 Jul 2009, 18:42
by penak
mõlemad ventikad töötavad ja lekkeid jahutussüsteemis pole,jahutusvedeliku tase ka normis.tuleb hakata vist veepumpa maha kiskuma

Re: Seville STS keeb

Posted: 19 Jul 2009, 20:11
by ain
pump ilmselt tundub läbi olema jah. Kas sa ei saa vaadata radikakorgist, kas vedelik on paigal või "voolab"? Kui termostaat ära, siis peaksid ju ka külma mootoriga nägema...

Re: Seville STS keeb

Posted: 20 Jul 2009, 15:37
by penak
vaatasin radikakorgist,ei näinud mingit liikumist seal.võtsin radikal veel ülemise lõdviku ka lahti,siis peaks ju kohe näha olema kas pump lööb?igatahes ei tulnud ei lõdviku otsast ega radikapoolsest otsast piiskagi.nüüd vist päris kindel et pump läbi.kas vahetus on muidu väga keeruline,et kas on seal mingeid erilisi tööriistu ka vaja kui ise teha?arvatavasti suundun siiski AB-sse kui vahetus väga kalliks ei lähe seal.

Re: Seville STS keeb

Posted: 20 Jul 2009, 15:42
by ain
90Deville (Indrek) on seda tööd vast päris mitmeid kordi teinud, ju ta sulle vastab.
AB võib küllaltki kalliks kiskuda - pole pump just kõige mugavamas kohas vahetamiseks.
Eririistu ei tohiks küll vaja minna.

Re: Seville STS keeb

Posted: 20 Jul 2009, 17:31
by 90Deville
Nüüd astub üles veepumbavahetus-niisamaajaviiteksmahavötmisspetsialist :bonk
Veepumba saab maha ja vahetatud iga inimene kellel piisavalt kannatust on. Ettevötmise teeb keerulisemaks see et ruumi palju pole, aga tegelikult on auto juures hullemaid kohti. Samuti on insenerid otsustanud selle jupstüki kinnitada kui nüüd öigesti mäletan siis 22 poldiga, sobivad vötmed on 10ja 15 erinevates olekutes,ntx padrunid,silmused jne. Enne rihma mahavötmist keera natuke lahti veepumba rulli kinnihoidvad 3 polti. Siis rihm maha ja kruttima. Igaks juhuks vöta selle töö jaoks päev vabaks.
Jahutusvedelik on ka soovitav enne välja lasta, radika juhipool nurgas all on kraan(sitt ligipääs). Mul on olnud ühel pumbal tiivik lahti otsas,niiet äkki sul ka.
Ja kui sa selle köik oled läbi teinud, siis muhele ja vöta arvesse et mul üks uus pump pidas u2kuud vastu enne kui hakkas sea häält tegema :) ...here we go again.Pump maksab u1kilo.
Meeldivat nokitsemist!

Re: Seville STS keeb

Posted: 20 Jul 2009, 17:53
by ain
jah, selle vähe pidava pumbaga mulle meenus, et kindlasti osta uus, mitte remanufactured pump. Näiteks Cardone teeb mõlemaid.
Rockautos on uue Cardone pumba hind ca 51 taala. Transa ka maksab midagi.

Aga igatahes jupi hinnad ja numbrid siin all olemas, siis tead orienteeruda.
pump.jpg
pump.jpg (95.69 KiB) Viewed 15668 times

Re: Seville STS keeb

Posted: 20 Jul 2009, 19:23
by penak
tänud asjaliku infi eest.ülehomme hakkan siis pihta arvatavasti ja annan teada kuidas edeneb

Re: Seville STS keeb

Posted: 28 Jul 2009, 00:20
by penak
nii,auto nüüd siis korras jälle.otsustasin siiski AB kasuks seekord,kuna leidsin natuke niiöelda rahalisi sponsoreid omale,muidu oleks kindlasti ise käpa külge pannud.igatahes pump oli pilpaks.reedel viisin siis tegemisse ja pidin õhtul kätte saama,kuid üks pumba polt keerati sisse puruks mis oli vaja välja puurida ja sain alles täna kätte.külge keerati siis uus pump,ühe rulliku lasin ka ära vahetada kuna tegi juba liiga palju häält,miskipärast pandi uus radikakork kuigi vana pidas veel päris kindlasti :?: ,sisse siis uus tosool huvitava neoonrohelise tooniga,külge olid keeratud ka uued http://WWW.AMERICAN.EE" onclick="window.open(this.href);return false; numbrialused mida arvel kirjas polnud-enne olid mingid suvalised autoaia omad.igatahes kui hinnapakkumist küsisin öeldi alguses ca 2000.- hiljem autole järele minnes kujunes hind aga 4482.- ja suuresti vist tänu lisatööle ehk pumba uuesti mahavõtmisele poldi väljapuurimisele ja uuesti kokkupanemisele

veepump-1008.-
radiaatori kork-102.-
jahutusvedelik-131.-
tööraha-2041.-
rihmarull-368.-
pisitarvikud-83.-
käibemaks-749.-

Re: Seville STS keeb

Posted: 28 Jul 2009, 00:26
by ain
kork tasus kindlasti vahetamist - n.ö. profülaktika mõttes. Aga hea kuuulda, et korras on.

Re: Seville STS keeb

Posted: 01 Aug 2009, 22:40
by Kapsu
Nu krt kui poldi puruks keerasid siis selle eest nüüd küll lisaraha võtta ei tohiks.Äkki mingi üksteisest möödarääkimine ikka. :(

Re: Seville STS keeb

Posted: 01 Aug 2009, 22:56
by 90Deville
No minuteada töödatakse selles ja ka köigis teistes autoremondiga tegelevates firmades tunnitasu alusel, niiet topeltkulunud aja eest tuleb ka maksta. Ja kui poldi sinna pooleks keerad(ma arvan et see juhtus juba vana pumpa maha vöttes) siis tuleb eemaldada kogu see pumba taga asuv plekk, mis moodustab mootori esimese kaane. Selleks tuleb jällegi eemaldada näiteks harmonic balancer mida tehakse tömmitsaga jne. Ühesönaga pusimist on. Ja maha vötmata ei puuri seal midagi, käsi mahub vaevaliselt vahele.
Autoremont,see on imelihtne, ainult et pea alati läheb midagi nii nagu ei peaks. Tehase manuaalides on kirjas ajad mis kuluvad uuel autol nende asjade vahetuseks, aga juba kövasti üle 10a vanuse liikuri kohta need paika ei pea, ikka on midagi roostes,pooleks vöi muidu halvasti.

Kui ma veel sellel alal töötaksin siis tahaks ma ka raha saada kogu aja eest mil ma asjaga tegelen, mitte mingi hüpoteetilise tehase ajakalkulatsiooni järgi.

See mu möla siin pole ette nähtud kellegi öigustamiseks vaid minu nägemus asjade käigust.