Vahepeal siis pajatan natukene kurvemast poolest...noh ilmad kah masendavaks läinud..
Asi sai alguse ühel ilusal juuliõhtul, kui aito hakkas järsku tugevalt jõnksutama ja suri paar korda maanteekiirusel väljagi...check engine muidugi põlema. Kuna olin kodust paarisaja kilomeetri kaugusel, otsustasin siiski rahulikult edasi kulgeda. mingi hetk avastasin, et käigukast ena malla kah ei vaheta.
Õnnelikult koju jõudes lõin targa raamatu lahti ja hakkasin veakoode vaatama. teatas MAF anduri katkestusest ja 3-2 käigu solenoidi mittetöötamisest.
Lõin kapoti lahti ja hakkasin pistikuid logistama...avastasin ühe kummalise lahtise juhtmeotsa

Võin lisada, et see juhtmeots mängib siin peaosa...
(sellel hetkel enam auto ei käivitunud kah)
Kinnitasin otsa oma pesasse tagasi ja voila, auto käis esimesest pöördest. MAF anduri veateade kadus ära, check engine kadus ära...jäi vaid solenoidi veateade.
Pärast pikki sebimisi ja ponnistusi sain aja Ameerika autosse käigukasti solenoidi vahetuseks.
kehvad teated ameerika autost: Käigukast on heas korras, solenoidid ideaalsed..viga on ilmselt ajus.
Kuna just Antennimees müüs LT1 aju tikutakus, sai kohe ühendust võetud. Selgus, et antennimehel oli Buick`il sama pull olnud...veateade näitas solenoidi viga, kuid solenoidiga oli kõik korras. Tol korral oli viga olnud selles, et kaitsmekarbi juhe säristas ja see kärsatas aju läbi. No ja ei pidanud palju mõtlema, et see säristamise viga minu autol selle legendaarse lahtitulnud juhtme kraesse ajada.
Ühesõnaga oli antennimees lasknud oma aju remontida. Leppisime kokku, et tõstame minu autole peale ja vaatame, et mis seis on. Seis oli endine...antennimehe aju oli pärast remonti ikka veel samas seisus. ehk et käigus üles lähevad ilusasti, alla aga ei tule.
Kuna mul siin tööjuures elektroonikud omast käest võtta, andsin kuttidele ülesanne aju korda teha. leitigi poole tuniga lühis trükiplaadil, seda põhjustab suure tõenäosusega üks suurem kivi. Kusjuures asja raskendab tunduvalt asjaolu, et trükiplaat on 3 kihiline. ehk et kui viga on keskmise kihi radades, siis võib sellega lutsu visata
Täna võetakse kivi aju pealt maha ja proovime numbri järgi kuskilt uut leida. Kui ei õnnesti, tuleb hakata eBayst uut aju otsima. Kui kellelgi pakkuda on ,ärge häbenege seda öelda (OBD I)
to be continued.....