Page 19 of 27

Re: Coupe Deville 79 (ex lae jutt).

Posted: 23 May 2013, 14:36
by ain
näiteks kui "auto" peal ei toimi, võib vabalt see potekas sitane olla - aga seda sa vist juba puhastasid...

Re: Coupe Deville 79 (ex lae jutt).

Posted: 23 May 2013, 14:58
by antoonio
ain wrote:näiteks kui "auto" peal ei toimi, võib vabalt see potekas sitane olla - aga seda sa vist juba puhastasid...
lihtne test raamatu järgi on selline, et HI ja madalaim temp panna, peab kohe täiega huugama. Aga vaikus. Kui see juba toimetab toimetavad ka muud asjad. Defrog minu arusaamist järgi lajatatakse otse puhurisse, ülejäänud variandid ont trikitamised läbi mitmete peatuspaikade.

Re: Coupe Deville 79 (ex lae jutt).

Posted: 23 May 2013, 16:03
by ain
eks mõni neist "ülejäänud variantidest läbi mitmete paikade" siis näkku panevadki

Re: Coupe Deville 79 (ex lae jutt).

Posted: 23 May 2013, 18:39
by antoonio
see kahtlus mid vaevab jah :n

Re: Coupe Deville 79 (ex lae jutt).

Posted: 23 May 2013, 19:24
by antoonio
võibla sain veale jälile võibla mitte.
Alustuseks muidugi kui näppima asusin asi töötas. Mässasin selle releega ja siis enam ei toiminud. Tea kas mingi temp andur või mis peksab segast sest sooja õhuga auto jahtus tuulte käes.
Nii kiskusin relee juhtmeid lahti ning juhe resistori ja relee vahel toimib. 12V tuleb kah releesse.
Aga kui asi nuppudest ei toimi siis lükkasin enne releed 2 juhet kokku ehk 12V ja resistori ning relee vahelise juhtme ja asi toimib nagu muiste ehk siis relee ei viitsi ümber lülitada ei vana ega uus.
Kuna sinna releesse jookseb veel 2 juhet siis pean nüüd toimimise loogika välja mõtlema.

Ah jaa kuna sinna relee juurde jõuab 2 kobedamat juhet ehk need eelpoolmainitud siis ei tea kas uue pesa panek kuidagi asja jamamaks ei tee kuna sealsed jämedamad juhtmed ikak törts peenemad kui praegu installitud.

Re: Coupe Deville 79 (ex lae jutt).

Posted: 23 May 2013, 19:51
by ain
vatvat, hakkab jõudma. küss on miks relee tõmbemähis ei toimi siis.
muide resistor = maakeeli takisti.
minu loll elektri ajupool ütleb et releed paneb käima mingi andur vai lüliti - et kui siis temp vastav, sulgub, annab releele vurtsu peale (kas siis + või hoopis teeb massi ei tea, skeemi ei vaata hetkel) ja see siis juba ühendab relee poolt liigutatavad kontaktid (need võiks siis äkki olla need 2 jämedamat)

kas sa ei viitsi siia visata mingit kliima skeemi kus näidatud ka temp andurid (võiks olla sisemine ja välimine?)

edit: mul riiulis 80a. raamat, see vist sama?

Re: Coupe Deville 79 (ex lae jutt).

Posted: 23 May 2013, 19:57
by antoonio
muide skeemist siis see sama mida sa siia panid, seal on olemas asjad.

Relee ei tõmble kuna kaks juhet kus peaks sisi kah mingi 12v toimetama ei tule sealt midagi.
Lasin eraldi nendesse jutmetesse 12v sisse (krt 30+aastat vana rongide sõidutamise trafo teenib muid eesmärke kenasti:D ) ja voilaa toimib.

Releesse jookseb siis 2 juhet veel, skeemi järgi pruun tuleb kaitsme plokist ja sinine metal temp switch'ist.
Pean tudeerima sele lüliti eesmärke.
Nende taga on siis relee toimetamine. Vist panen uue pesa ja teen uue ühenduse, kuigi vana on joodetud ühendus a ajutiselt saab vähemalt teada ega mõni juhe kuskil ühenduses lolli ei mängi.

Re: Coupe Deville 79 (ex lae jutt).

Posted: 23 May 2013, 20:08
by ain
minu 1980 DeVille skeemi järgi:
sinine (BLU-LGT) läheb läbi lüliti (mis ei lase venti tööle enne kui mootor 49C on saavutanud) massi
pruun, mis tuleb kaitsmekarbist on +
nemad kaks juhivad relee kontakte.

oranz on kaitsmekarbist relee klemmile tulev + mis jookseb ORN/BLK oranz-mustana releest edasi resistorikarpi(see takistitraatidega värgendus) ja sealt edasi kuhu vaja.

elik pistik relee küljest lahti ja kontrolli pistikust juhtmeid:
* pruun peab olema + (kui pole, siis on kaitsmekarbis AC kaitse 20A katki) pane ajutiselt eraldi + peale ja vaata kas kõik toimib
* sinine peab olema - (kui pole, pane ta otse massi releest (kui ei toimi, siis on see 49C lüliti pees)
* oranz peab olema + (kui pole siis kaitsmekarbis AC BLWR 25A kaitse katki) pane eraldi + peale ja vaata kas kõik toimib


sa skaipi ei viitsi tulla, näpud juba haiged ;)

Re: Coupe Deville 79 (ex lae jutt).

Posted: 23 May 2013, 20:51
by antoonio
Nu testisin asja s.t. juhtmeid.
Pruunist voolab 12V sisse ja blu lighti mööda välja ja siis see lüliti mängu tuleb, ehk see lüliti peaks siis (minu loogika) massi tekitama et läbivoolavast 12V mingi laks tekiks ehk 12V ja 0 peaks kokku saama.

Iseenesest loogiline, aga kuda krt see asi siis peaks (nagu raamat jutustab) alguses toimima AC ja min tem kui relee laseb lihtsalt elektril läbi voolata.
Nüüdne loogika ütleb, et peale Defrogi ei toimu enne midagi kui see metal switch seal ümberlülituse teeb.

Ok, püüan nüüd raamatust leida selle lüliti asukoha.

Idee poolest võiks selle sinise juhtme hoopis keresse ühendada ja peaks toimima (minu elektriku teadmistele tuginedes, aga need olgu öeldud on olematud :devil ) igal temperatuuril.

Re: Coupe Deville 79 (ex lae jutt).

Posted: 23 May 2013, 20:54
by ain
just, ühendagi see sinine otse massi (vt mu eelmine post)

sinise kaudu massi jõudev juhe paneb relee tõmbama ei muud. kogu muuu teema toimib läbi teise kahe juhtme

Re: Coupe Deville 79 (ex lae jutt).

Posted: 23 May 2013, 21:23
by antoonio
skype on mul töös koguaeg, a ma pendeldan arvuti-köögi ja auto vahel.
Vahepeal lugesin raamatust välja et sisuliselt peab massi tekitama kas see sinine juhe relee juures, või juhtpuldis üks pime otsik (toimetab miski 23 kraadi juures).
See moto andur võib jah peetis olla, sest isegi siis kui töötava mootoriga pikalt jauranud olen ei muutu miskit, ikka asi kas töötab või mitte.
Vaatan, kui miskit targemat ei suuda välja nublutada siis sinine keresse ja ei pea mingite temp andurite pärast muretsema.
Ah jaa, see sinine juhe paneb puhkeolekus üht otsa pidi sinna programmerisse.

Ja veel, kuna ta sinna programmerisse jõuab siis küsimus, kas katkestan selle sinise lihtsalt ära ja keresse või teen lihtsalt jupi juurde mille keresse panen?

Re: Coupe Deville 79 (ex lae jutt).

Posted: 23 May 2013, 21:26
by ain
sinine lüliti küljest ära ja otse massi. muu sind ei puuduta hetkel.

huvitav et mina sind skaibis ei näe....

Re: Coupe Deville 79 (ex lae jutt).

Posted: 24 May 2013, 13:25
by antoonio
Nu nii, hetkel raporteerin siis, et ladusin auto jälle kokku ning GMi automaatse kliima tarkust otsast otsani täis .
Tänud Ainile kaasamõtlemise eest, aitasid õiget joont hoida :).

Asi sai siis lahendatud mootori temp lüliti ellimineerimise läbi ehk siis anduri juhe otse keresse. Võimalik, et andur ei peksagi segast lihtsalt cadillaci inseneride mõte ikkagi teatud juhtudel delay tekitada, aga mugavam kui asi ikka kohe suudab midagi korraldada. Kuivem ja puhtam tunne tekib:).

Siibrid ja kiirused vahetuvad küll, vähemalt niipalju kui kohapeal auto tiksus ehk siis jääb ka püsima. Hetkel olemasoleva anduri pesa vahetama ei hakanud. Kui kestab siis lasen hooaja lõpuni sellega eks siis vahetab.

Nüüd võib järgmise teema ette võtta. Nimelt sel aastal pole veel näinud üht idioodilambikest armatuuril vilkumas, ehk siis see tuluke (kollakas, beežikas võtke kuidas tahate) kui jala sirgeks lükkad ja keerised paagis tekivad.
Kirjade järgi peaks ka roheline olema, aga seda pole ma veel näinud. Võimalik, et asi lihtne ning pirn ära surnud või on mingeid toredaid variante veel selle teema jaoks varuks?

Re: Coupe Deville 79 (ex lae jutt).

Posted: 24 May 2013, 14:54
by ain
kas mitte kõik idioodituled süüdet sisse pannes korraks põlema ei peaks hakkama?
uuematel on küll nii, aga ega neid vanu, ilma kompjuutrita asju tea...
Algatuseks jah oleks noobel pirnid üle vaadata.

Re: Coupe Deville 79 (ex lae jutt).

Posted: 05 Jun 2013, 13:15
by antoonio
nuvahepeal sai pirne vahetatud ja kollane toimib kiirendades. Rohelist näögin mingi aeg aga ju jälle maha kärssand.

A põnevam osa on see, et täna kooles genekas, õigemini laadimisvool alla 12V.
Krt kas riskin viia kohalikule kärsale, kes aastaid tagasi hakkas mulle uut vana genekat rämeda raha eest pakkuma kuna genekas olla täitsa surnud ometi läks see mingite tallinna kollidel toimima (minu kala oli seal:) ) või sokutada tallinnasse a siis raskusi kätte saamisega kuna ei tea millal ja kunas tlna vahet siiberdan.
Või on kellegil mingeid toredaid alternatiive pakkuda.
Homme juhtun tlnas mingi aeg liikuma.