Page 17 of 27
Re: Coupe Deville 79 (ex lae jutt).
Posted: 12 May 2013, 19:57
by antoonio
Nu sai kapoti all vaadatud ja see va ventikas leitud ning mah kistud. Klemmid olid muiduski ulme s***sed. Aga vent ise toimib kui 12V otse klemmidele põrutasin. Hea seegi. Jama on see, et 12V puudub juhtmes. Väänasin ja pöörasin kange kuidas tahtsin a tester peale 0-i midagi muud ei näidanud. Igatahes 0 juhe toimis kui akust 12V testri jaoks võtsin.
Kaitsmeid ei jõudnud läbi lapata (raamatu järgi pole seal konkreetselt mainitud milline blower on küll on condi atribuutika ää mainitud.) kuna ei leidnud oma vajalikke näpitsaid seal üles, et seal sasipuntras neid kaitsmeid loksutada.
Re: Coupe Deville 79 (ex lae jutt).
Posted: 12 May 2013, 23:10
by antoonio
Uhh, krt lappasin raamatut ja ..
1. ATC mootori relee on saba andnud. Seda toetab ka inf netis kus 77-79 devillide viga seee, et relee kärssab maha. Mõne andmetel vahetatakse seda paar kolm või enam korda aastas.
2. Kui relee viga pole, siis peab programmaatori kallale minema. Kui raamatu jutust õigesti aru sain siis lähenemine sellele toimub läbi kindalaeka. Eks seda ole näha.
Programmaatori küljes siis mingi vigur mis majandab bloweriga ja seal hunnik klemme kah selle tarbeks.
Aga eks homme uurin siinse kaubanduse teemat relee osas.
Re: Coupe Deville 79 (ex lae jutt).
Posted: 13 May 2013, 20:29
by antoonio
Nu kiskusi selle relee bloki vähe paremasse asendisse ja .. krt, seal kus peaks asuma see relee on tühjus. Nu vaja ju tuumafüüsikut siis, kes sealt sasipuntrast vajalikud otsad üles leiab.
Aga ei, pudenes pihku üks asi mis rockauto lehelt tuttav.
ahk siis selline vigur
http://www.texasindustrialelectric.com/ ... 209150.asp" onclick="window.open(this.href);return false;, mida rockauto lehelt ka saada on (või üsna sarnane). Kuigi tegemist 5 jalgse isendiga on ühendustes keskmine jalg ellimineeritud.
Nüüd küsimus, mis valem näitaks kas see krdi relee on korras või mitte ja kuna tegu Bochi tootega, milliseid ärisid võik siinmail kimbutada nimetatud asja olemasolu tuvastamiseks.
Eks homme kella ABsse, neil mingi viijalgne olevat kohapeal olemas, iseasi kas just see.
Re: Coupe Deville 79 (ex lae jutt).
Posted: 13 May 2013, 21:05
by ain
no see kõige tavalisem relku. Mine õhtul keskväljakule ja osta mõne rullnoka bemmi küljest ära.
Kontroll ju lihtne - klemmidele 86 +12 ja 85 -12 peale ja siis peaks tester näitama 0 oomi 87 ja 30 vahel.

Re: Coupe Deville 79 (ex lae jutt).
Posted: 13 May 2013, 21:13
by antoonio
nu siis võiks mõni autotöökoda või jupipood seda ka letis omada (idealist olen vist).
Eks hommikul lähen teen tiiru kohalikus kaubanduses.
A niipalju, et "emane" pool näitab, et temperatuur on kõrgele läinud. Üks sisendjuhe kus 12V liigub on kenasti kuju muutnud. Teine 12voldine täitsa originaal kujus nagu ka 0 ja mis iganes see üks veel ei ole.
Enda lõbustuseks viskasin vendile akult 12V selga ja sellist õhuvoolu salongi pole ma selle masinaga veel kogenud :D.
Loll on olla loll

Re: Coupe Deville 79 (ex lae jutt).
Posted: 14 May 2013, 11:05
by antoonio
Nu nii, sain täna oomipoest uue relee, see kül lvähe kangem 30/40A aga tolku ei miskit.
Eks tuleb lammutustöid jätkata ja uurida, mida moodi need juhtmed liiguvad. Uue pesa võtsin kah sellele releele.
Muidugi ega ma veel tea kas nimetatud relee on üldse selle tuulikuga kuidagi seotud.
A ühe asja tipasin veel ära proovida. need siibrid seal kuskil töötavad. Akult 12 tuulikusse ja näppisin kangi ning selle tulemusena suunati õhuvoolud ümber küll.
Re: Coupe Deville 79 (ex lae jutt).
Posted: 14 May 2013, 11:24
by ain
Oh jah. Sul kisub asja keeruliseks siis. Seal võib olla miski kliima anduri viga näituseks - kui kliima torud jahedaks lähevad siis ta töötab.
Et kui miski andur ei anna impulssi edasi sellele releele "jah, kliima töötab, hakka nüüd puhuma ventikas"
Aga ärme jookse ette teemast. Esialgu jah vaata juhtmed üle, kas ikka terved jms...
Re: Coupe Deville 79 (ex lae jutt).
Posted: 14 May 2013, 11:31
by Rein
Minu omal nüüd selline kamm lisandunud, et vent möirgab, mis hirmus, aga õhk kaob kuhugi ära. Ei jõua mitte kuhugi. Labad peaks ikka vurriga küljes olema, kuna tekib selline kole kohin lausa. Kakkusin ka vaakumid klappidel tagant ära, ja kohe vajuvad kinni jne. Aga Kuna seal veel kondi süsteem ka eespool, siis otsustasin, et las olla. Teeb akna lahti, kuna konti nagunii taha ei lülita soojaga

Re: Coupe Deville 79 (ex lae jutt).
Posted: 14 May 2013, 11:37
by antoonio
Nu neti infu põhjal ja ka raamat väidab, et kui kont maks jahedusele panna ning kasutada HI asendit peaks tuulik kohe töösse rakenduma. Max soojuse puhul alles siis kui moto temp seda lubab.
Aga ei liigu seal mingit õhku.
Re: Coupe Deville 79 (ex lae jutt).
Posted: 14 May 2013, 11:45
by ain
Raamat ei valetagi jah.
Äkki see skeem sulle abiks juhtmete sudimisel...
Re: Coupe Deville 79 (ex lae jutt).
Posted: 14 May 2013, 12:04
by antoonio
käisin kohalike juures jutul, kes aastaid autode juhtmemajandusega tegelevad. Kui järgmiseks nädalaks oma peaga lahendust ei leia siis on nad nõus nuputama küll.
Testisid vana relee ära ja see pidavat töötama. Plõksus küll.
Eks ja peab nüüd skeemidesse sukelduma, et mis pidi need juhtmed elektrone suunavad.
Esiteks tahaks teada kus kohast pluss info jõuab mootorisse, et alustada sealt poolt liikumist.
Ah krt üks paras keemia tuleb sellest.
BTW, kuna midagi peab tegema siis võtaks selle mootori lahti ja paneks miskit määret sinna (karta on et 30 aastat pole seda tehtud). Mis oleks sobiv asi määrimiseks? (kunagi panin törtsu tavotti genekale ja hiljem selgu et see määris hiljem ka kogu mähise ära :D).
EDIT:uurisin seda skeemi.
Ei tea kui loogiline asi on aga:
kui releesse läheb 2x 12V juhtmed siis skeemi järgi kaitsmed OK. 1 x 12V tuleb AC blw motor alt (huvitav et raamatu fuse box seda ei maini) ja teine 12 V tuleb AC kaitsme alt. Kuna AC töötab siis ka see juhe OK.
Mootorisse läheb programmaatorist + juhe eh ksiis peab esimese asjana selle programmaatori juurde tee leidma.
1. kas resistor on saba andnud
2. kas on + juhtmes katkestus teekonnal programmer to motor.
3. Võimalik, et mingi katkestus on hoopis ATC contro head-is. Vaakumiga mängib aga kas vajalikud signaalid ka programmaatorisse jõuavad.
Rohkem hetkel pähe ei mahu.
Re: Coupe Deville 79 (ex lae jutt).
Posted: 14 May 2013, 18:44
by antoonio
Tunnike nikerdamist ja ütlasi pisut targem ning samas ka hulga lollim.
Nu pääsesin programmaatrosile ligi ja seal 2 punti juhtmeid. Klemmid kõige hullemad polnud niisutasin mingi määriva ja puhastava spreyga nad üle. uuurisin siis antud skeemi ja nähtavat pilti ning sügasi ühe juhtme kaudu 12V minema. Ei miskit Panin siis 12 bloweri poolt tulema ja 12V jõudis programmaatorini. Ok nikerdasin veel ja voilaa, blower töötab aga selle nähtusega, et pinge bloweri klemmidel jääb vahemikku 4,5-4,6 V mis iganes režiimi ei vali.
Sellega seoses pean tegema paranduse ning sellist õhuvoolu mäletan küll. Kuid mitte enamat. Ja ikkagi suri asi vist maha paar aastat tagasi ABlt tulekuga kui mingi hetk läks kabiinis märksa soojemaks.
Veider on asja juures see, et kui juhtme eemaldan mootori küljest hüppab pinge 14V peale või mis iganes geneka toel ringleb. Nii kui klemm mootoriga ühendatud asi jälle 4,5v peal umbes.
Vahepeal muidugi suri asi jälle maha aga kui juhtpuldi kangi saagisin edasi tagasi ärkas asi jälle ellu. Mine tea kas oli tegu juhusega või on üks probleemne koht see juhtpult keset konsooli. Eks näis kui selle sealt maha kisun ja asja lähemalt uurin.
Tundub, et sel nädalal saab rohkelt mõistatusi olevat.
Re: Coupe Deville 79 (ex lae jutt).
Posted: 14 May 2013, 20:42
by ain
seda vidinat sa kutsud programmaatoriks? Kui jah siis peaksid ta lahti võtma - see võib olla seest põlenud klemmindust täis ja imetrikke teha.
ja vaata seda foorumijuppi ka - seal on hästi ära seletatud mis paneb vendi liikuma ja mis võiks olla põhilisemad vead.
Äkki näkkab:
http://forums.cadillaclasalleclub.org/i ... c=124360.0" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Coupe Deville 79 (ex lae jutt).
Posted: 14 May 2013, 22:40
by antoonio
See programmaator on raamatu terminoloogia sisaldab vaakum mootorit seda klemmindust pildil ja krt teab mida veel. Sihke junn, või selle otsad on kindalaeka taga olemas.
Täna käis üks tuttav külas, kes saab neist skeemidest rohkem aru. Käis ka testriga auto kallal. Nu tema oletus on, et viga võib olla peapuldis, ehk see osa, mida näpitakse, kuna 12 või enam volti, mis peaks teatud olekutes (HI ja defrog) otse puhurisse jõudma sinna ei jõua.
Aga eks ma uurin seda foorumit nüüd, mida pajatatakse seal.
Re: Coupe Deville 79 (ex lae jutt).
Posted: 15 May 2013, 21:58
by antoonio
Tänase päeva tulemus.
Kiskusin selle juhtpuldi maha.
Sain targemaks (eile juba sekeem näitas seda). Kui kangi sikutada sis toimub 2 tegevust, üks elektri sättimine ja paralleelselt siis ka vaakumi ümber lülistamine.
Nu temp andur pole muud kui miski potekas mille klemmid ja sisu särasid. Isegi määre seal see oli täiesti adekvaatne.
A see elektrimajandus on veider. Nu seda "rõngast" ei julgenud lahti kiskuda, kuna takistuseks plastmassnaga mis on ühtpidi sisse surutud a tagasi tirides on suur tõenäosus see molekuliseerida. Selle rõnga taga peidus on 3 liikuvat klemmi, mis sisi suudavad midagi majandada. lasin sinna siis võluvedelikku - määriva ja puhastava toimega asi mida siis tundliku elektroonika tarbeks kasutatakse. Nu igatahes läks asi lõbusaks.
Proovisin mingi hetk seda junni pistikus ja kui süüt esisse keerasin lajatas max pöörded ventikale. Aga..
Max püüre tabab siis kui on Defrog režiim, kogu ülejäänud valikud on aga suur vaikus. Isegi low kiirust pole enam.
Nii et puzzle jätkub.
ah jaa vaatasin siis selle reostaadi üle. See on samas korpuses kuhu tuulik kinnitatakse ning tuulik siis puhub lausa õhku sinna peale. Nu tegelt reostaadist asi kaugel kuna seal erineva jämedusega spiraalid paigutatud ning eks siis vastav kogus elektrit sealt läbi jalutab, sõltuvalt kus juhtmest midagi peale antakse.