Page 2 of 2

Re: N* Läks keema

Posted: 23 Nov 2008, 13:48
by Kristjan
Jah mustikasse on mul tõesti paar kiltsa. Aga tagasi peab ka sõitma... Pealegi ei ole mul seal inernetti kust saaks vähemalt mingitki informatsiooni kui tekib mõni küsimus. Oleks vähemalt kedagi kaasa võtta kes midagi asjast jagab siis võiks sellele mõelda. Mul on üldse tunne, et jahutusvedeliku korgil on mingid servad alla ära painutatud ja ta ei tule lahti mitte mingi valemiga :?

Re: N* Läks keema

Posted: 23 Nov 2008, 14:42
by Kristjan
Niisiis sain korgi maha ja jahutusvedelik puudub :o
Huvitav nüüd see, et kas lõi kuskilt mõne vooliku lahti või katki.
Kas oleks mõistlik nüüd minna ja osta jahutusvedelikku ja vaadata kas niriseb kuskilt välja ?
Kas fanid siiski ei peaks töötama kui vedelikku pole ?
Kui välja ei nirise siis kuidas see õhutamine käib ja palju valada ?

Re: N* Läks keema

Posted: 23 Nov 2008, 14:49
by ain
korralik vedelik sisse jah (tavaline, roheline - ca. 8,7 l on maht) - ja vaata, kas kuskilt välja tuleb - ma kahtlustan, et kuna ta sul juhtus nii äkki, siis ilmselt mingi suurem auk kuskil - kas radikas lõhki, või lõdvikutest mõni lahti/puru.
Kallad paisupaaki palju mahub, kork maas mootor käima, lased nii 5 min käia, siis kallad juurde kui vaja, siis sõidad päeva ja vaatad uuesti ja kallad juude, kui vaja.
Aga ära autot liiguta või käivita parem praegu tühjalt. Vaata, kust vedelik välja tuleb - kuskil on mingi auk ilmselt.
Vendid on järgmine teema, hetkel neid ei torgiks. Kui jahutusvedelik sees püsib, siis vaatab edasi

Re: N* Läks keema

Posted: 23 Nov 2008, 15:05
by Kristjan
Mul oli liiter sinist ja valasin sisse ja välja kuskilt ei jooksnud, paak muidugi täis ei saanud. Oli väga halb tegu sinist valada ?
Nüüd peaks minema ostma juurde kuskilt prismast.
Kas sooja ei peaks puhukuma kui vedelikku pole ?
Kas ta ei peaks näitama engine coolant low hoopiski ?

Re: N* Läks keema

Posted: 23 Nov 2008, 15:12
by ain
sinine=roheline.
mitte see uuem ja kallim Dexcool - oranz.
Kui vedeliku tase pole normis, ei jõua soe salongi radikasse ja muidugi sooja ei puhu.
Low Coolant peaks näitama küll - aga äkki on sul see andur peetis - ei hoiatanud ta ju sind eile ka?

Re: N* Läks keema

Posted: 23 Nov 2008, 17:12
by Kristjan
Panin paagi silmini täis ja ei midagi...
Aga uurisin pumpa ka ja näppu jäi mulle ribadeks pumbarihm :)
Sellest ka see, et jahutusvedelikku oli ja ei löönud hoiatuskirja ette, kuigi valasin 1,5 liitrit peale...
Kuidas selle rihma vahetamisega on ? Kas saab ise või pean kuskil teeninduses laskma teha ?
Näpunäited oleks küll asjakohased :)

Re: N* Läks keema

Posted: 23 Nov 2008, 17:54
by ain
novott - ja sina tahtsid treila tellida ja ABsse auto viia :devil
Nagu ise näed, on see elu seal pumba juures kole kitsas. ma ei teagi ise kuidas teda vahetada - aga kui ABst uue rihma ostad, siis nad kindlasti räägivad sulle.
Ja mittetöötavatest ventidest pead neile ju ka rääkima.

Re: N* Läks keema

Posted: 23 Nov 2008, 22:31
by Kristjan
Mitu asja korraga ma ei usu, et läbi läksid need vendid. Ma arvan et need asjad on omavahel seotud.
Kas mitte pole nii, et vendid lihtsalt ei saa signaali kuna jahutusvedelik ei käi ju ringi ja on külm.
Pealegi kont ei tohiks tööle hakatagi kui temp nii madal.

Re: N* Läks keema

Posted: 24 Nov 2008, 13:32
by Kristjan
Niih, rihm vahetatud ja asi toimib hetkel.
Kui kellegil peaks kunagi sama töö vaja teha siis teadmiseks, et pumba juurest tuleb kate eest võtta (2 mutrit ja 1 polt) ja pinguti (2 polti) maha. Siis rihm peale ja pinguti uuesti külge, kate peale ja valma. Meil läks 2h aega kuna puudusid tööriistad ja pidin naabritelt laenama. Muidu tunni aja töö max.
Nüüd jääb üle loota, et mootor viga ei saanud.

PS: AB's öeldi, et sellel motol käib punane jahutusvedelik :? Ma panin 1,5 liitrit sinna sinist...

Re: N* Läks keema

Posted: 29 Nov 2008, 20:59
by Kristjan
Läks uus jahutusvedelik nüüd sisse koos tablettidega. Oli roheline enne ja läks roheline ka nüüd.
Ventide kohalt nii palju, et üks hakkab alles ~96 kraadi juures tööle ja teine ~ 116.

Re: N* Läks keema

Posted: 29 Nov 2008, 22:16
by ain
siis läks hästi :beer

Re: N* Läks keema

Posted: 06 Jan 2009, 18:14
by Kristjan
N* omanikud võiks kommenteerida veidi mootori töötemperatuuri.
Mulle nagu tundub kahtlane, et ta ka -8 kraadise külmaga kuskil väiksemat sorti ummikus tõuseb 106-111 kanti.
Lihtsalt hirm on, et kui suvel +25 kraadise kuumaga kuskil ummikusse satun siis....
Niisama sõites üle 100 ei lähe, jääb kuskil 94-98 kanti.
Võibolla peaks enne suve veel midagi üle kontrollima, ega suvel autot remondita, suvel sõidetakse :hat

Re: N* Läks keema

Posted: 06 Jan 2009, 18:43
by ain
täiesti normaalne temperatuur. Arvesta, et kliima on välja lülitatud sul talvel ja kumbki vent ei tööta ka.
Korras termostaadi-veepumba ja ventikate puhul pole ju vahet, mis temp väljas valitseb.

endal on maanteel miskine 92...94 ja linnas ummikus viskab ka vahel 106 peale.

http://forum.cadillacclub.ee/viewtopic.php?f=1&t=536" onclick="window.open(this.href);return false;