Page 2 of 6
Re: ´96 Eldo (ehk) kasulikke tähelepanekuid.
Posted: 24 Aug 2017, 21:52
by ain
* Tekkis mõte vahetada lambda andurid. Soovituslik vahetusvälp on 100k miili. Veakoode veel ei pruugi näidata aga jäävad "laisaks" ja keeravad kütusesegu peesse.
Neid on 4 ja maksavad kokku joptvõimatt. Kui vahetus ees siis võta ikka originaalid, AC Delco omad. Teised ei pidanud mikide juttude järgi pädevad olema.
Kui peale katti ja enne katti Y toru küljes olevad võib veel ise vahetada, siis kollektorites olevad soovitan soojalt lasta pädevas kohas vahetada. No ei mahu sinna kuidagi vahele ka spets padruniga.
Nii tehtud saigi, kaks ise ja kaks lasin vahetada. Midagi justkui ei muutunud aga lase olla, uus on uus. Välimuse järgi olid minu omad küll tehasest külge keeratud ja ära tulid ka tükkidena. Õnneks jäid väljalaske keermed terveks ja uued ronisid ilusti sisse.
* Mäletan, et kohalt minek või suvalisel hetkel kiirendamine on teistel Eldodel teravam olnud. Kuna survemõõtjat polnud, toetusin sellele et 20a vana pump ei saa väga heas korras olla.
Uus tuli rockauto käest, kenasti uus pistik kaasas ja puha.
Ei viitsinud mina hakata paaki/sumpse/kuumaplekke maha kiskuma ja tekitasin tagumise istme alla õigesse kohta kena luugi.
Kogu töö koos luugi sulgemise ja hermetiseerimisega võttis ca. pool tundi.
Elik kui kellelgi sama töö ootamas, võin juhatada täpse koha kätte kust ja kui suurelt lõigata.
Testisõit näitas et otsus oli õige, minek on MÄRKSA tummisem.
Vana pump nimelt võib hoida veel piisavalt survet ilma et veakoodi näitaks või mootor puterdaks aga kuna rõhk pole enam see mis peaks (45...50psi), hakkab aju segu omatahtsi kruttima ja lisaks rikkale segule summutit nuusutades pole ka enam õiget kiirendust.
Re: ´96 Eldo (ehk) kasulikke tähelepanekuid.
Posted: 28 Sep 2017, 09:28
by ain
Kuna enda oma amordid hakkavad vaikselt surema, panen siia amortide koodid - endale ja teistele meenutuseks (1996 ETC).
Originaal
esi - 22064594 (vasak), 22064595 (parem) - AC Delco
taga - 22064727
Asendus (CVRSS/RSS = RPO kood F45)
taga - Monroe 40030 (parem), 40029 (vasak)
Asendus (ilma CVRSS/RSS = RPO kood F45)
esi - Monroe 90008, Arnott SK-2176
taga - Monroe 40046, Arnott AS-2177
(4.7K takisti)
Re: ´96 Eldo (ehk) kasulikke tähelepanekuid.
Posted: 14 Oct 2017, 09:09
by ain
321826km kellal, uus õlivahetus. 10% jäi küll veel aega aga ta raip ju igal käivitamisel räägib alates 10 prosssast et vaheta varsti, see tüütab.
Ühtlasi sai sisse ka uus jahutusvedel ja rooli- ning piduriõlu.
Kui nüüd kuskilt teised veljed ka saaks, võiks talv alata.
Ahjah, maateed tegid tagumisele abs anduri juhtmele 1:0, seda ka vaja lappida.
Re: ´96 Eldo (ehk) kasulikke tähelepanekuid.
Posted: 25 Oct 2017, 21:45
by ain
Kuna poolpilukil isetumenevast peeglist sai juba kõrini, võtsin teise kapist välja ja tegin osadeks.
Ega muud nippi polegi, plastvõru ettevaatlikult ümbert ära, siis väline klaas eest.
Tumenev vedelik läheb puhtaks lapi ja brake cleaneriga, järgi jääb puhas peegel.
Võru uuesti kinni liimida ja töötab tavalisena edasi, soojendusfunktsioon ka säilib.
Re: ´96 Eldo (ehk) kasulikke tähelepanekuid.
Posted: 19 Jan 2018, 21:53
by ain
Täna viskas TC0033 koodi armatuuri ja lükkas TC ja ABS välja. Mhmh, kundepoolse tagumise ratta andur vigane.
Tõstsin tööl üles ja mis siis juhtunud - viletsa amordi, aukliku kruusatee ja -12 kraadise ilma tõttu oli tagumise stabika "kondi" (stabilizer bar link) alt õõtsa juurest ära murdnud. On tehtud ka lollakast alumiiniumisulamist originaalis ja sobib ilmselgelt ainult asfaldile.
Kiviauto õnneks pakub Delco rauast asendust - ACDELCO 45G0202:
vs originaal:
ca. kümnekas tükist koos transaga, pidi ära tellima...
TC ja ABS puudumisel on lisaks üks viga (mis muidugi talvel eriti ei sega) - kast stardib teise käiguga.
Re: ´96 Eldo (ehk) kasulikke tähelepanekuid.
Posted: 26 Jan 2018, 15:58
by ain
Ühe soojaga sai ka Arnott´i tagaamordid ära tellitud. 100 rubla tükist tundus üsna õiglane hind.
Tähelepanekuks, et vana amordi ülemist mutrit te lahti ei saa, lõigake parem kohe pooleks
Vana Indiaanlase tarkus: kui CD plaadid boksis, kruusateel, errorit viskama hakkavad, on viimane aeg amordid ära vahetada!

Re: ´96 Eldo (ehk) kasulikke tähelepanekuid.
Posted: 15 Mar 2018, 15:19
by ain
vahetamist ootavad tagarattalaagrid ja tagumise käändtelje puksid. Rockautost mõistagi.
Õlivahetus peaks ka varsti käes olema aga vahepeal olen usinalt Tahoega maad triikinud, eks millalgi kevade poole vahetab...
Re: ´96 Eldo (ehk) kasulikke tähelepanekuid.
Posted: 23 Apr 2018, 16:33
by ain
Rattalaagrite vahetamisel jäi silma tagapüttide niru olukord. Ega kaua polnudki vaja kui üks ära pudenes
Täna viisin
Summutiabisse ja sain poole päeva pärast kätte uue pütindusega tagumisest kolmikust iluotsteni.
Kuna Caddy pütte polnud ja mikist transa oleks

läinud, sai asemele pandud Caprice 5.0 liruse pütid, mis meestel kohe riiulilt võtta olid.
Soojalt soovitan, helitaust ei muutunud originaaliga eriti, ehk paar nooti madalam ja tummisem urin idles/kiirendamisel.
Me so happy now

Re: ´96 Eldo (ehk) kasulikke tähelepanekuid.
Posted: 14 May 2018, 08:46
by ain
Täna tööle veeredes näitas Eldur sellist numbrit.
Re: ´96 Eldo (ehk) kasulikke tähelepanekuid.
Posted: 14 May 2018, 09:14
by hunt54
ain wrote:Täna tööle veeredes näitas Eldur sellist numbrit.
DSC_1933.jpg
ilus number see 333333.
tahhoka seier on näha, aga kus on kiiruse oma?? :D :D
Re: ´96 Eldo (ehk) kasulikke tähelepanekuid.
Posted: 14 May 2018, 09:36
by ain
kiirus jäi kaamerasilmast väljapoole
Mulle meeldib kaua magada...
Re: ´96 Eldo (ehk) kasulikke tähelepanekuid.
Posted: 20 Jun 2018, 20:40
by antoonio
Kiiruse osut tundub olema väljaspool ametlikke limiite :D
Re: ´96 Eldo (ehk) kasulikke tähelepanekuid.
Posted: 22 Jul 2018, 22:19
by ain
337 070 km, järjekordne õlide vahetus.
Ilmselt peab ka esiamortide vahetamise peale ka mõtlema hakkama.
Samas ülevaatuse läbis ilusti...
Edit: nagu ikka -
zakon podlosti - peale kõigi vedelate vahetamist, arvas jahutusradikas heaks täna lekkima hakata
Õnneks oli Monaco Grupis letist võtta. Peab käekesed jälle mustaks tegema.
NB, kes sarnast tööd ette võtab - kindlasti aku maha ja SIR kaitse välja. Ja siis mingi 10..20min oodata, enne ninaanduri eemaldamist.
Vastasel juhul saab hea õnnega ka patju, armatuuri ja esiklaasi vahetada.

Re: ´96 Eldo (ehk) kasulikke tähelepanekuid.
Posted: 22 Aug 2018, 17:28
by ain
Kiviautost jõudis kohale pakike esiklaasi harjade (BOSCH 41922, 7.28 taala paar) ja torque strut mount´idega. Nüüd saab jälle gaasijalga järsult sirgeks ajada, kartmata et mootor kapoti vastu koputab

Re: ´96 Eldo (ehk) kasulikke tähelepanekuid.
Posted: 13 Sep 2018, 09:02
by ain
Esimesed pidrunikettad Aeromotorsist. Tehtud Huiteab Rahvavabariigis ilmselt, a testime ära. 25 rutsi tükk.
Originaalid on nats jõnksutama hakanud...
Edit: ärge siis seda viga tehke et valet läbimõõtu kettad ostate. Neid kahte mõõtu, STS ja ETC omad on väiksema läbimõõduga, 278mm, tavalise Elduri ja SLS omad 303mm.
Pidruniklotsid olid ka pakkuda kahte erinevat sorti, nagu nüüd meenus...
