Page 2 of 3
Re: õlituli korraks hõõgus....
Posted: 02 Nov 2010, 23:13
by imre007
kahjuks siis ei saanud manomeetrit kasutada,kuna ei olnud sellist otsa,mis oleks sobinud.
Aga ilmselt tuleb korralik läbipesu teha ja ehk saab selle sita ja sodi lahti ja ka välja.
Samuti tuleks vahetada õlifilter ja puhastada õlivõttur.
Mida tihedamalt õli vahetada seda kasulikum motole!
Re: õlituli korraks hõõgus....
Posted: 03 Nov 2010, 06:52
by andres
Andur ei maksa suht midagi, vaheta ära. Kui tuli korra vilksatas, siis see pole katastroof. Ära õlikanaleid küll läbi pese, lükkab mingi sita kusagil liikuma ja paneb mõne kanali kinni. Kui ikka tuli põleb, võib ka õlipumba klapi vedrut venitada tugevamaks. Selle õige stutsi teeb ka mõni treial odavalt valmis. Sagedane õlivahetus nüüd küll mootorit tihedamaks ei tee ja paksemat õli kui nõutud ei tasu ka sisse ajada, sest kas tahad survet või head õlitamist.
Re: õlituli korraks hõõgus....
Posted: 03 Nov 2010, 10:03
by 90Deville
Mul oli korra selline huvitav kogemus cadyga, et karteripöhja korktihend pudises röemsalt sissepoole, äärtest siis. ja kogunes ilusasti köik ölivötturi ette see sodi, sain tükk aega puhastada.
Et kui huvi on siis vöiks ikka korra pöhja maha keerata.
Minu praegusel liikuril jällegi pärast Kendalli vastu ölivahetamist enam ei kirjuta seda stop engine,low oil pressure enam.
Eks andur vöib kalada ka muidugi.
Re: õlituli korraks hõõgus....
Posted: 03 Nov 2010, 12:14
by imre007
nüüd ongi selline huvitav seis,et soovitatakse läbi pesta ja samuti teine pool ütleb,et pole soovitatav,et mõni kanal läheb umbe jne.
Raske valik

Re: õlituli korraks hõõgus....
Posted: 03 Nov 2010, 12:17
by DevilDeville
pesemine on saatanast, iseasi on täiesti laialitõmmatud mootori "keetmine" jms. aistevahel saad saasta ajapikku välja/vähemaks oluliselt tihedamate õlivahetustega (filter mõistagi ka sama intervalliga).
Re: õlituli korraks hõõgus....
Posted: 03 Nov 2010, 18:41
by andres
Mina sinu asemel vahetaks anduri igaks juhuks ära, kui manomeetriga ikkagi mõõta ei saa, ja sõidaks rahulikult edasi. See kui kuuma mootoriga tühikäigul, vedu taga, natuke vilgutab pole küll mingi probleem. Kui vedu oli taga, võisid ka tühikäigu pöörded mõnel muul põhjusel natuke langeda ja vilksatabki tuld.
Re: õlituli korraks hõõgus....
Posted: 03 Nov 2010, 23:56
by palumx
krt, läbipesuga võib kaasneda jah igasuguseid ummistusi jms, mina oma praktika juures olen teinud ühe pesuõliga läbipesu ja seda kliendi tungival soovil ja tema vastutusel... Õli tihem vahetus on kindlasti mõistlikum lahend!
Re: õlituli korraks hõõgus....
Posted: 04 Nov 2010, 01:02
by saabotska
No mina alustaks esmalt sellest et võtaks karteripõhja ära ja vaataks mis nägu on võttur. Puhastaks, paneks kokku tagasi ja kasutaks mingit paremat õli. Jälgiks järgnevate sadade kilomeetrite järel pidevalt õli värvust ja vahetaks kui õli ( filtrit ka muidugi ) tõsiselt mustaks muutub. Äkki asi lahenebki niisama lihtsalt. Kui andur maksab tõesti vaid kommiraha siis vahetaks esialgu selle ka, nii igaks juhuks.
Off topic. Oma kunagisel suure läbisõidu ja tundmatu ajalooga saabil oli selline lugu, et ostes oli õli mootoris ikka sigamust. Pärast ostu umbes mõnisada km´i otsustasin õli ära vahetada. Sisse valasin korraliku õli, algul oli kõik korras aga pärast seda kui ma hakkasin mootorist "rotte" välja põletama jäi ühel hetkel õlituli põlema. Selgus et korraliku õli ja korralike pöörete tagajärjel olid mootoris liikuma hakanud sitatükid ummistanud õlipumba reduktsiooni klapi ja õli värvus juba saja km´i läbimisel süsimustaks muutus. Kuna reduktsiooni klapp jäi pidevalt kinni siis otsustasin kasutada läbipesuõli. Tegin seda 3 korda, iga tuhande km´i järel ja asi hullemaks ei muutunud. Aga siiski palju läbi sõitnud ja tundmatu ajalooga auto puhul läbipesu ei soovitaks.
Re: õlituli korraks hõõgus....
Posted: 05 Nov 2010, 10:46
by Rein
Vahet pole, korralikel kallima otsa õlidel, isegi ka pool süntidel on läbipesu juba nagunii õlis sees ka. Kui on enne mineraaliga sõidetud ja lükkad poolsündi sisse, siis juba hakkab seegi läbipesu tegema. Kui ma olen teinud läbipesu, siis olen pannud hiljem X1R õli lisandit sisse. Dnepril põles õlituli Võhmast Põltsamaani, peale seda, kui olen teinud äsaj ostetud rattale läbipesu ja siis ka veel pannud välismaa õli sisse. Algul Võhmani põles tuli ainult tühikäigul. Seal edasi siis ka täis tuuridel. Peale peatus Põltsus ni kui käima lõid kustus tuli ära ja isegi kuumal päeval, kuuma mootoriga tühikäigul pole enam kordagi vilksatanud, ega värelenud ka. Praeguseks on mul Cadillacid Texaco õli peal ja teised masinad Liqui Moly peal ja ei saa kurta.
Re: õlituli korraks hõõgus....
Posted: 07 Nov 2010, 12:03
by imre007
eile siis katkuti moto alumine pool lahti ja uuritud,et mis toimub!
Saaledel olid kerged kulumisjäljed aga see ok,õlivõttur oli puhas kuid õlipump logises ja õli oli mööda jooksnud pumbast jne.
Nii et viga on pumbas.
Nüüd siis vaja kiiresti uus pump sebida ja mark peaks olema m132.
Kirjade järgi peaks sobima kah 4,5l moto oma.
Aga homme uurin partsudest kah asja.
Re: õlituli korraks hõõgus....
Posted: 07 Nov 2010, 23:49
by imre007
kas ja kus meil tegeletakse pumpade taastamisega?
Oleks ju igati loogiline?
Re: õlituli korraks hõõgus....
Posted: 08 Nov 2010, 10:40
by ain
ostad eelmisel lehel viidatud remontkomplekti rockautost ja teed ise või lased töökojas ära teha?
Re: õlituli korraks hõõgus....
Posted: 08 Nov 2010, 10:43
by imre007
ain wrote:ostad eelmisel lehel viidatud remontkomplekti rockautost ja teed ise või lased töökojas ära teha?
seal oleks vaja hammakad taastada ja õlivõttur logiseb kah
Re: õlituli korraks hõõgus....
Posted: 08 Nov 2010, 11:14
by ain
remontkomplektis on kõik vajalik olemas
tüüpiline kit on selline:

Re: õlituli korraks hõõgus....
Posted: 08 Nov 2010, 15:26
by imre007
Tellisin top-partsust uue pumba ära aga noh vana tahan ikkagi korda saada!