Kui igavus tapab siis....
....mõtlesin mina, et tahaks ühte kerget ja hea juhitavusega kupeed proovida. Mingitel sõnuseletamatutel (raw power-kõrvitsa toel) asjaoludel soetasin ES uningu ühe asutaja hoole ja armastusega ehitatud Celiga GT4-ja. Pidev nelivedu ja kuhjaga võimsust, kuid linnakiirustel (oversized) kõrvits puhuma ei jõudnud hakata ja raske esiots muutis kurvijuhitavuse olematuks. Lisaks polnud tegemist ka kerge kupeega. Seega müüki. Õigemini võttis üks huviline minuga tühja koha pealt ühendust ja soovis ära osta.
Edasi hakkasin vaatama vanemaid ja lihtsamaid Euroopa kupeesi. Koha alguses olid pildil 2 Porschet. 924 (ka turbo) ja 944. Lisaks Golf GTI MK1. Lisaks kaalusin ka Mazda MX5-te.
Mazda ja (korralik) MK1 GTI jäid maru kalliteks ja otsustasin Porsche poole vaadata. Üks hea, kuid pikalt seisnud 924 eksemplar tuli Frankfurti müüki. Hoobilt võtsin lennupiletid ja põrutasin Saksamaale. Kohapeal selgus, et tulenevalt seismisest selle autoga ei julge Eestisse sõitma hakata. Mis ikka. Veetsin paar päeva mõnusalt Saksamaal aega ja tulin koju tagasi.
Ming aeg hljem, kui Rootsi kroon kukkus hakkasin sealpool pakutavaid autosi kaema. Raha polnud palju ning valik piiratud. Siis tuli Malmös müüki Porsche 944R (sellest pikemalt lõpus). Helistasin, sain teada, et keegi on rulliga värvinud, kuid avariid teinud pole. Auto oli sõidukorras ja hinda sai tublisti painutada.
Piletid lennule Kopenhaagenisse ja sealt rongiga 2 peatust Malmösse. Seejärel 7 tunnga 650+ km sõitu ja praamil olingi.
Millega siis tegu:
Tegemist vaid Rootsi turule tehtud erimudeliga, mida valmistati vaid 9 tk. Auto suunitlus oli ringrada, ning seega on kõik rasked mugavuslisad välja jäätud, ning asendatud omal ajal ülikalli handling paketiga M030.
Ära on jäetud:
- roolivõim
- el aknad
- konditsioneer
- KAT
- jms luksus pudi-padi
Külge on pandud:
- Kõige kangemad sportistmed, mida tol ajal tervele Porsche mudelivalikule saada oli (k.a. 959)
- Koni kangeimad amordid
- ees madalamad vedrud (ja jäigemad)
- taga torsioonid jämedamad
- kõige jämedamad sway bar-id (stabikavardad vist on tõlkes) mis 944 sai tellida
Lisaks veel vaid 911-le saada olnud üleni riidest (standard on poolnahk) burgundy pinstripe sisumaterjal. Tagaistmetel (kui nii võib nimetada) pole turvavöösi ega isegi turvavöö kinnituskohti, autod registreeriti kaheistmelistena.
Värviks oli kõigil 9-l
alpin white valge ja ümber kere jooksid burgundy tribud. Ninal ja tagaosal oli suur 944R logo
SIIN siis väheke veel infot (interjori pildid on minu autost

)
Auto ostuhetkel

Pildil nähtavad porilapakad on tehase option vaid Rootsi turule

tänu kõrgele külgtoele on esiistmed kulunud. tänaseks on uus kattematerjal peal. Originaalkanga sebisin Saksamaalt(ilge defka)

tagaistmed nagu uuel autol (of course, kuna sinna ei mahu keegi)
Auto on sõitnud 316 000 km ja see on dokumenteeritud ja usutav läbisõit. aasta on 1986. Mootoriks 2.5l Porsche enda poolt konstrueeritud vabalthingav (4 sil). kilovatte uuena 120.
Tänaseks palju pisemaid töid tehtud peale istmete katmise. Värvkate on porno, ku vaadata lähemalt kui 5m. Ülevärvimisega raha puudumise pärast ei kirusta, kuna tundub, et seda autot nipea ei müü.
Õnnestus ka saada
once in a lifetime diiliga 80-date 911 legendaarsed Fuchs sepisveljed. Asjad on ulmeliselt kerged ja sobivad nagu rusikas silma auku.
Esiots on maas, kuna stange tahab vähe parandust ning mootoririhm vahetust (muidu ei õnnestu).
Loodan Juunis Tallinnasse tuua ja kasutama hakata. Enne ülevaatust vaja teha siis lisaks rihmavahetusele rooliotsad (paar sotti tk) ja summuti pütt vahetada.
...ja sellega ma siis lühidalt tegelen...kui igavus tapab
