Tere,
Mõtlesin teie suurel foorumil pisut pinda laenata (loe: risustada) ühe Caddyga, mille homsest talvekorterisse panen ja suuri plaane tegema hakkan kevadel. Endale mäletamiseks ja teiega ehk arutamiseks lisan siia kõik ta hetke vead. Kevadel plaanin (hetkel mõttes) kuni 5k sellesse investeerida - mida rohkem selle eest saaks seda korda, seda parem. Olen neid asju siin teist ühe ja teisega juba arutanud ka ning mõne asjaga on vist nii, et kaua sa jaurad - tee juba ära!
Auto on toodud šveitsist ja sai Eestis nautida mai 2016 - jaanuar 2018 igapäevasõidukina kokku ca 70 000 km, kui juhtus see, mis juhtuma pidi - plokikaanetihend. Nüüd olen kevadel ja suvel teda veel aeg-ajalt "piimapaki väljasõitudeks" kasutanud ja ehk vb pisut rohkemgi, aga täna vaatasime et õli sisse on lõpuks ka midagi hakanud vaikselt jahutussüsteemist immitsema, ehk siis esmaspäeval on viimane sõit Tallinna kuiva talvekorterisse.
Kõigepealt paar pilti:
Ja siis vead ja teemad:
1. Mootor.Olen siia investeerinud sõiduajal juba omajagu. Jahutusüsteemi on hooldatud näiteks korduvalt - päris mitmed jupid on uued - pea terve ring on selles osas peal.
Mootoriga on hetkel 3 varianti ja olen saanud erinevaid arvamusi, aga ühe peaks siiski välja valima:
a. Teha olemasolev mootor korda - Bjuutist on pakkumine olemas tihendite vahetusele ca 2300 eur. Selle raha eest ei saa mootori ülejäänud konditsiooni korda - kolvirõngad, surved jne.
b. Tuua lammarist kusagilt Rootsist või saksast teine mootor ja lihtsalt ära vahetada - pole ka hea variant kuna ei tea, mis sealt saab.
c. Ahvatleb tuua USAst taastatud mootor -
https://www.cadillac46northstarengines.com/engines.php. Jube ahvatlev, aga transa mõttes tundub peaga vastu seina jooksmineja kogemust ka ei ole - mis sealt saab. Kui kellelgi oleks ntx vb mingi buss tuua ja annaks urgonnida selle pakiruumi see mootor sümboolse tasu eest või kellegi konteinerisse susada. Muidugi ka selle saamine seal selle konteinerini ...
2. Uksel olev akende lüliti.See saaga on ka juba pikalt kestnud. Väga väike asi, aga hulluks ajab juba. Kõigepealt hakkas vana jupsima - läksin bjuutisse ja tellisin uue. Nad ütlesid ka kohe, et seda originaalvarosana saada ei ole, et tellime prooviks. Sain ilusti jupi kätte ja sain vist kuu kasutada, kui enam juhiukse klaas ei tõusnud ja "tiksuma" hakkas. OK - see oli praak - tellisime uue, mille sain ilusti asenduseks tasuta. Sellega läks "vähe rohkem" aega, aga ükskord ta kätte sain ja nüüd on ta taas peale 1 kuud kasutamist pees - kõrvalistuja aken ei sulgu nupust - nupp tuli päris küljest. "Tiksub" ja jupsib.
Ehk siis siinkohal mõtlesin just vanade kasutajate peale, et ehk on kellelgi mõni töökorras "originaal" vahetada sobiva tasu eest? Jube väike asi, aga ka jube tüütu.
3. Tagumine amortisatsioon. See pole päriselt toiminud minu käes kunagi, aga tahaks selle korda teha. See õnneks ei tundunud valus teema - remontkomplekt oli mingi 400+ eur kunagi vaadates. Olen kuulnud ka, et üks tüüp aretas 100 euriga ise uue, aga kas see tasub seda ära? :D
4. KäigukastMuidu toimetab minuarust väga hästi - kõik töötab. Aga igapäeva kasutuses esines aegajalt probleem, et masin ei läinud käima - justkui immo oleks peal vms. Ükskord jagasin ise ära, et lihtsalt käigukangi "P" asendi andur vist jupsib - et kui ei lähe, siis süüte all hoidmise ajal tõmmata korra käigukang alla ja lükata vähe tugevama robakaga üles tagasi ja seal "P" peal pisut mängides ja meelitades kohe olukord laheneb. Oi kuidas ma kunagi sellega jupsisin ja korra on masin selle pärast isegi treila peal bjuutisse viidud ispektsiooniks ja viga kui sellist ei leitudki kuna nende juures läks masin lihtsalt käima. Kahtlustasime starterit ja immot jne. Viga on selles "P" asendis. Aga siit edasi - kas selle vahetus või tegemine on suur tegemine või ei tasu sellele veel mõelda kuni päris tee äärde ei jäta? Hetkel, kui olen "piimapaki vedusid" teinud, siis on seda kolmveerand aasta jooksul vast korra juhtunud vaid. Kunagi lihtsalt, kui ei teadnud probleemi olemasolu, siis oli iga hommik oht, et äkki ei lähe käima kuni lõpuks avastasin rohu ise ja enam põdema ei pidanud.
5. Iluvead juhipoolsel esiotsal Korra katsus masin rammu rekkaga - kindlustuslaks, mina polndu süüdi. Rekka vedas masinat eest ninast külgipidi meetri jagu kõrvalistuja suunas. Kõrvuti olid pargitud ja rekkamees lihtsalt ei märganud kõrval parkivat madalat "konna" - oli varahommikul ilmselt pea pulki täis.
Masina plekid jäid kõik sirgu ja plastikuid ja tulesid sai vahetada - kindlustus maksis kõik kinni. Muidu võiks selle teema unustada, aga porikoopa alumist esimest juipoolset logarijuppi mulle kusagilt lõpuks ei leitudki ja sellepärast on vahetamata ka esimese juhipoolse porikoopa sees olev reflektor, mis tuli ka hiljem, aga mis on mul täitsa olemas. Logari osas kellelgi head pakkumist või ideed?
6. SummutidSummutid on läbi ja masin kõmiseb kohapeal käies nagu vedur. Vaja uued tellida ja kogu süsteem üle vaadata.
7. vigane velgÜks velg on juba ostmisest saati olnud kobrutava kroomiga. Teised veljed on terved, aga ka päevi näinud. Ilmselt on ühele veljele kunagi mingit imeainet proovitud, mis selle on põhjustanud - ei oska muud arvata. Ehk siis kui kellelgi oleks teine samasugune korralik velg välja käia.
Ja kui lisada veel, et kliima süsteem jooksis 2 kuuga tühjaks (tahaks kontrolli); elektriantenni tahaks teist - manuaalsed ja elektrilised proovitud ja kõik on ka tänaseks surnud; juhiuksepolstrid tahaks väikest remonti ja uksele kinnitamist - siis võiks öelda ju et üks hea ja korralik auto on.