Cadillac Club Estonia

* KKK    * Otsi

* Logi sisse   * Registreeru

Tänane kuupäev 29 Mär 2024, 02:14

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 34 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 13 Okt 2007, 15:37 
Eemal
ravi puudub
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Nov 2005, 21:11
Postitusi: 5492
Asukoht: Tallinn
Skype Kasutaja: eldorado67
Kuna olen ka ise nüüdseks õnnelik Northstari omanik ja praeguseks läbi lugenud terve müriaadi erinevaid lehekülgi netis, otsustasin teada saadut jagada. Loodetavasti selgitab see, mis karul kõhus.

Niisiis Northstar - palju kiidetud ja palju laidetud mootor. Mis ta siis lõpuks on - kas tasub osta selle mootoriga autot ilma, et arvel poleks 30 000 krooni kohe-kohe ette tuleva remondi jaoks?

Ajaloost.
Northstar, GM poolt Cadillaci jaoks välja töödatud mootor tegi esmadebüüdi 1993 aastal. Alguses 270 ja 295 hobujõuline mootor arendati 1995 aastaks 275 ja 300 hobuseliseks. Töömaht 4,6 liitrit, täisalumiiniumist, 2 nukkvõlliga, 32 klapiga kolakas. Armastab pöördeid ja annab välja korraliku koguse väänet.

N* probleemid.
Ilmselt pole kedagi, kes poleks kuulnud, kui vilets mootor N* on ja kuidas ta sööb plokikaanetihendeid igaks lõunaks... Ja kuidas mootori õlikulutus on üle mõistuse.... ja kuidas teda remontida pole mõtet ja üleüldse, igal N* omanikul peaks seep ja nöör alati kaasas olema...
Jah ja ei - loomulikult on temaga palju probleeme ja lagunevad nad korralikult. Kuid - keegi ei tule kuskil foorumites kuulutama, kui hea mootor tal on, kuidas temaga probleeme pole ja kui hästi ta töötab. Alati otsitakse abi vigade-probleemide puhul - ja seda igas maailma foorumis.
Kui kokku lüüa kogus, palju N* on aastate jooksul valmistatud (miljoneid) ja palju neist probleemsed on, siis kaldub kaalukauss ikka töökindluse poole (ja mitte vähe)

Õli kulutus.
N* suur õlikulu (1 liiter 1000 miili peale) on tingitud silindriseinte ja kolvirõngaste ehitusest.
Nimelt on silindrid peegliks hoonimise asemel veidi "karedad" - asja mõte siis selles, et tagada parem õlitus silindritele-kolbidele suurtel pööretel. Karedal pinnal püsib õli kauem, aidates kaasa hõõrde vähenemisele ja mootori temperatuuri madalamal hoidmisele.
See koos agressiivse ristlõikega kolvirõngastega teeb N* vagagi pöördeid armastava mootori - lausa nii väga, et on üldiselt soovitatud korra-paar nädalas lasta mootor teise käiguga redlinesse - nii 5...6 minuti jagu. See pühib silindrist välja nõe ja tahma, mis rahulikul sõidul sinna tekkima kipub. Samuti survestab ta korralikult ära kolvirõngad.
Elik liiter tuhande miili kohta (GM ametlik kulunorm) polegi ju midagi väga koledat? On väidetud, et N* mootoriga Caddy võib sõita redlines terve päeva ilma, et temaga midagi juhtuks. Ei tea, pole proovinud aga isiklikult kaldun seda väidet uskuma.

Põhimure - plokikaane tihendid.
Väide, et N* plokikaane tihendid lendavad 150 000km järel EI PEA PAIKA.
See võib juhtuda igal suvalisel hetkel, kui mootorit on üle kuumutatud.

Mis põhjustab ülekuumenemise?
Kõik algab auto hooldusest - jäta õigel ajal vahetamata õli ja jahutusvedelik ning sa oledki probleemi ees. Musta/vananenud õli määrdeomadused on väikesed, mootor töötab kuumemalt. Vahetamata jahutusvedeliku korrosioonivastaste lisandite toime väheneb dramaatiliselt ja mootorisse hakkab tekkima kuumapunkte, mis teadagi alumiiniumile hästi ei mõju.
Samuti on tähtis osa jahutusvedeliku määrimisomadustel - need mõjutavad eelkõige veepumba eluiga.
Jäta jahutusvedelik õigel ajal vahetamata ja sa riskid veepumba rikkega, jahutussärgi korrodeerumise ja ummistumisega.
Ka normist vähem jahutusvedelikku põhjustab ülekuumenemist.
See kõik võib tekitada ülekuumenemise, mida jahutusradiaator ja -ventilaatorid ei suuda normi piires hoida.

Mis juhtub mootori ülekuumenemisel?

N* on alumiiniumist mootor, kaane poltide keere on samuti alumiiniumisse keeratud. Kaanepoldid on antud mootoril "torque yield" tüüpi. See tähendab, et täpse jõuga kinni keeratud polt venib mingil määral, tagamaks maksimaalse pinge plokikaante kinnitusel. Nüüd, kui mootor ülekuumeneb, siis plokikaane polt (mis on pinnitud viimase pidamise piirini) tõmbab ploki alumiiniumkeerme lihtsalt maha kuna teras on tugevam, kui alumiinium ja ongi meil käes plokikaane tihendi vahetuse aeg.
Lihtne.
Ja see on kõik.
Ei mingeid üleloomulikke jõude ega lolle GM insenere.

Mida teha, et su N* mootor ei kuumeneks üle?
Õli:
Vaheta mootoriõli ja filtrit vastavalt oil life monitori näidule. Kui õli eluiga on järel 10%, annab ta teate infotabloole - "change oil" - st. et sul on aeg õlivahetuse aeg servisesse kirja panna. Peale õli vahetust nulli oil life monitor ära ja ta hakkab taas 100% allapoole lugema.
Kasuta mootoris GM soovitatud viskoossusega õli.
NB! alates 2000 aastast soovitab GM iga ilmaga 5w30 õli - aeg on edasi läinud ja õlid arenenud. Siin on muidugi see konks veel, et 2000 ja üles mootorites on kasutusel rullnookurid, vanemates tavalised - et kas ikka 5w30 suudab nende vahel korralikku õlikilet hoida?

Pilt

Hoia õli tase normis - üle normi pole hea, kui õli on u. 1 liiter alla normi, hakkab infopaneelis põlema kiri "add oil".
Jahutusvedelik:
1993-1995 aastatel kasutati N* mootoris tavalist rohelist jahutusvedelikku. Seda tuleb vahetada igal teisel aastal.
1996 kuni tänase päevani kasutatakse N* mootorites punast(oranzi) silikaadivaba Dexcool jahutusvedelikku. Selle vahetusvälp on 5 aastat AGA - soovitatakse teda siiski vahetada igal kolmandal aastal. Miski pole igavene ja parem on siiski enda hingerahu nimel kulutada rohkem jahutusvedelikule ja vähem mootori remondile.
NB. Sinist/rohelist jahutusvedelikku ei tohi segada Dexcooliga!!!
Kui tahad mingil põhjusel minna üle teisele jahutusvedelikule, tuleb jahutussüsteem läbi pesta.
NBNB! Iga punane/oranz jahutusvedelik pole Dexcool - Fordil on silikaatidega punane vedelik (ilus värv ju). Chrysleril samuti. Ole kindel, et kasutad silikaatidevaba Dexcooli vedelikku.
Igal jahutusvedeliku vahetusel lisa radiaatori alumisse lõdvikusse 3 GM Bars Leak tabletti (enne tambi nad puruks) - American Beauty müüb neid. Igasugused muud lisandid on vastunäidustatud!
Muu:
hoia korras jahutusventilaatorid, nende juhtmestik ja releed. Vastasel juhul riskid taas mootori ülekuumenemisega.

Kuidas tuvastada katkist plokikaanetihendit?
Sümptomid:
Mootor kuumeneb üle;
Jahutusvedelik kaob kuhugi (loiku auto all pole);
Summutist tuleb valget suitsu;
Mootoriõli muutub emulsiooniks;
Tunda on jahutusvedeliku lõhna.

Õiged võtted N* mootori plokikaanetihendite vahetamisel.

Nii mikidemaal, kui ka meil on hooti tekkinud vaidlusi, kuidas siis ikkagi plokikaanetihendi muredega N* mootorit õige remontida on. Siin on mitmed variandid:
keermesta rikutud keermed üle ja pane jämedam polt;
kasuta rikutud keerme parandamiseks Timesert komplekti;
kasuta rikutud keerme parandamiseks Bigsert komplekti;

Siin ei hakkaks pikka juttu tegema - GM soovitab esimesel remondil kasutada Timesertimist, teisel Bigsertimist ja kolmandal ploki vahetust.
Mingi ise keermete ülekeermestamine ja jämedamad poldid pikaajalist effekti ei anna, kuna töötanud mootor (alumiinium, mäletate?) on piisavalt pehme ja rabe, et sinna käsitöölaslike vahenditega uut keeret ei tee. Ehk siis teed küll aga pidama ta ei jää. Ja nii võid olla kindel, et peagi on sul ees uus kallis mootoriremont. Kes ei usu, võib oma mootori peal järgi proovida. On meilgi tegijaid, kes sellist "remonti" on harrastanud.

Elik õige tee on Timesertimine esimesel korral ja Bigsertimine teisel korral. Miks siis? Miks mitte kohe Bigsert?
Timesert on peenem puks - pole ju mõtet kohe kõige jämedama puksiga plokki parandada, sest kunagi ei tea, millal oleks seda uuesti vaja teha.
Kui mootori lahtivõtmisel selgub aga, et juba on ta Timeserditud, siis muidugi jämedam Bigsert.

Ülalpool antud linkidel võib igaüks lugeda, mismoodi asi toimib - pole mõtet kõike ümber jutustada.
Timeserti küsimused/vastused sektsioon on siin:
http://www.timesert.com/html/faq.html

Lõpetuseks - Timesert kit´i ei pea kohe ise ostma hakkama - see on olemas vähemasti AB-s, kindlasti kuskil veel - neid Timesert pukse toob meilgi maale Würth - elik saab hakkama ka ilma kalli komplekti ostmiseta.

Disclaimer.
Kõik ülaltoodu on minu enda arvamus, mis on kujunenud sadade vastava teema lehekülgede läbilugemisel ja erinevate vastava teema foorumite arutlusi jälgides.
Selle kirjutisega ei sunni ma kedagi talitama just nii, elame vabal maal ja igaüks talitab oma parema äranägemise järgi.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 25 Nov 2008, 20:17 
Eemal
huviline

Liitunud: 15 Nov 2008, 11:31
Postitusi: 71
Asukoht: Tallinn
Tekkis selline küsimus, et miks mootor L37 4,6 300 hp (224 kW) at 6000 rpm, mida pandi aastatel 94-04 STS'idele, kasutatakse alates 95 punast jahutusvedelikku ? Igast foorumeid lahates ei suutnud ma leida sellist infot ja kõik sõidavad hoopis rohelisega. AB' aga väitis, et N* mootoritel käib üleüldse punane ja aasta arvust olenemata. Kuna mul reedel jahutusvedeliku vahetus ees siis ma ei julgegi üldse vahetada, kuna asi kiskus liiga kirjuks :P Äkki kellegil on visata mõni konkreetne ja ametlik link asja kohta ?

_________________
STS '95


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 25 Nov 2008, 20:41 
Eemal
ravi puudub
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Nov 2005, 21:11
Postitusi: 5492
Asukoht: Tallinn
Skype Kasutaja: eldorado67
dexcool tuli välja 95 aastal ja N* on ta sees 96 aastast. Dexcooli idee on selles, et teda võib vahetada harvemini, kui tavalist vedelikku - paberite järgi iga 4 aasta tagant, tegelikkuses võiks ikka iga kolmas aasta vahetada.
Tavalise jahutusvedeliku asemele võib teda panna, aga on suht mõttetu kuna mootor on seest täis teisi kemikaale.
Ja sa ei saa teda never nii puhtaks, et asjast ka suurt kasu oleks. Ja kallim on ta ka, kui tavaline, roheline vedelik. Sinu 95 aasta masin võiks sõita rahulikult rohelisega edasi, vahetada võiks vedelikku iga teine aasta.

_________________
„siin on tegemist jällegi ühe toreda riigireetmisega“ (Bretschneider).


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 25 Nov 2008, 23:54 
Eemal
huviline

Liitunud: 15 Nov 2008, 11:31
Postitusi: 71
Asukoht: Tallinn
Leitsin midagi huvitavat. Kui ei sobi siia siis võib ära kustutada.
The Northstar engine has a loss of coolant protection mode where four cylinders are shut down (the injectors are turned off) so they can cool themselves by pumping only air... Once that set of four cylinders is cooler, they're turned back on and then the other four cylinders are shut down to cool. The two groups of cylinders continue to shut down alternately so as to protect the engine during a severe overheating situation and allow the driver to reach a safe place rather than be stranded on the side of the road.

It has been nick named "camel mode" since the engine can run without water in it.

_________________
STS '95


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 26 Nov 2008, 10:47 
Eemal
õlinina
Kasutaja avatar

Liitunud: 26 Mai 2006, 18:37
Postitusi: 557
Asukoht: Tallinn
Kuskilt kunagi kõrvu jäänud selline termina nagu "limp home system" ehk et põhimõtteliselt on võimalik koju jõuda ka ilma jahutusvedelikuta (kuid mootor mõistagi pekkis pärast seda)....vähemalt ei jää Surmaorgu või kuhugile karuperse lõksu

_________________
ex Lexus, ex Taurus, ex Sable, ex Fleetwood, ex Porsche, ex 2x Lexus LS430
Current:
LS400, Infiniti QX70, GT86, Lepo :)


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 26 Nov 2008, 10:58 
Eemal
aktivist

Liitunud: 26 Sept 2007, 15:58
Postitusi: 217
Asukoht: Rakvere
Eeee..... kas ikka on mootor perses? Mul manuaalis kirjas et 50 miili ( oli vist nii ) võib sõita ilma et mootoriga midagi juhtuks :roll:


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 26 Nov 2008, 13:45 
Eemal
ravi puudub
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Nov 2005, 21:11
Postitusi: 5492
Asukoht: Tallinn
Skype Kasutaja: eldorado67
täitsa olemas jah selline option. ma ise pigem jätaks selle kontrollimata, kas toimib nii :D

_________________
„siin on tegemist jällegi ühe toreda riigireetmisega“ (Bretschneider).


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 17 Jaan 2009, 23:26 
Eemal
aktivist

Liitunud: 26 Sept 2007, 15:58
Postitusi: 217
Asukoht: Rakvere
NB! alates 2000 aastast soovitab GM iga ilmaga 5w30 õli - aeg on edasi läinud ja õlid arenenud. Siin on muidugi see konks veel, et 2000 ja üles mootorites on kasutusel rullnookurid, vanemates tavalised - et kas ikka 5w30 suudab nende vahel korralikku õlikilet hoida?

Sellega seoses tekib mul küsimus et mis on siiski sobilikum õli mootorisse 2000+ ? 5w40? Enne kasutasin mootoris aastaringselt hydro texaco 5w30-et ( energy ), viimase hoolduse käigu valasin mootrisse comma 5w30-et ( oli ka mingi energizer või midagi taolist ). Nüüd aga on selline lugu et hommikul külmaga (-10) käivitad mootori ja siis see teeb umbes 20 sekundit sellist natuke paha häält ( klopib nagu kergelt ) ja kütusekulu on tõusnud kergelt, samuti õlikulu ja mootor on ka lekkima hakanud. Minu järeldus sellest et comma on s*tt õli. Milline õli ikkagi sinna paremini sobib? Leidsin kapoti alt ka mingi vanema kleepsu et kunagi on keegi sinna mootorisse valanud mobili 5w40-et.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 19 Jaan 2009, 17:19 
Eemal
aktivist

Liitunud: 26 Sept 2007, 15:58
Postitusi: 217
Asukoht: Rakvere
Jep :devil


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 19 Jaan 2009, 17:26 
Eemal
huviline

Liitunud: 15 Nov 2008, 11:31
Postitusi: 71
Asukoht: Tallinn
saabotska kirjutas:
Jep :devil


Peaks proovima aga kas 10x päris julgeb :hmm

_________________
STS '95


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 19 Jaan 2009, 17:28 
Eemal
aktivist
Kasutaja avatar

Liitunud: 22 Nov 2008, 22:58
Postitusi: 152
2ra tee siis 10x...tee 1x p2evas aga 10 p2eva j2rjest....

edit: fk, just proovisin teha...see peab ikka p2ris hea ja pikk maantee olema, kus 2 k2ik 10x j2rjest punaseni ajada...lasnam2e kanal j2i juba kuskil 4500rpm juures kitsaks....

_________________
What part of "F#CK OFF!" didn't you understand?...


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 07 Dets 2009, 14:57 
Eemal
huviline

Liitunud: 30 Nov 2009, 12:57
Postitusi: 65
see limp home system isegi ühes reklaamis mainitud.

http://www.youtube.com/watch?v=3eZeJ4KUjJQ

Nimelt siis 50 miili kasvõi kõrbekuumuses. :)


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 29 Apr 2010, 13:31 
Eemal
huviline

Liitunud: 30 Nov 2009, 12:57
Postitusi: 65
Ma olen siin nüüd 2 päeva puhtalt huvi pärast mõelnud, et miks see tihendi vahetamine sellel northstar mootoril nii kallis on. Natuke netis rännates olen aru saanud, et vajalike asjade olemasolul ei ole selle vahetamine üldse keeruline ning üle jõu käiv. Miks just northstar mootori remondi eest siis nii palju raha küsitakse või on tõesti plokikaane tihendi vahetamine nii kallis lõbu kõigil mootoritel?


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 29 Apr 2010, 14:27 
Eemal
ravi puudub
Kasutaja avatar

Liitunud: 06 Dets 2006, 19:54
Postitusi: 1992
Asukoht: Tallinn
Skype Kasutaja: devildeville
Sillakas kirjutas:
Ma olen siin nüüd 2 päeva puhtalt huvi pärast mõelnud, et miks see tihendi vahetamine sellel northstar mootoril nii kallis on. Natuke netis rännates olen aru saanud, et vajalike asjade olemasolul ei ole selle vahetamine üldse keeruline ning üle jõu käiv. Miks just northstar mootori remondi eest siis nii palju raha küsitakse või on tõesti plokikaane tihendi vahetamine nii kallis lõbu kõigil mootoritel?


ilmselt pole sa netis piisavalt tähelepanelikult lugenud pakutavaid kirjatükke, samuti on asi ammuilma kodumaises keeles siinsamas foorumis lahti seletatud. Timesertimise vajadus teeb remondi kalliks kuna ei saa plokikaasi vanade poltidega tihedaks.

_________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 29 Apr 2010, 15:01 
Eemal
huviline

Liitunud: 30 Nov 2009, 12:57
Postitusi: 65
Tegelikult pole see ju vastus mu küsimusele. Tahan ju just teada, miks see timesertimine nii kallis on? Suur töö? Kas selleks peab mootori maha võtma? jne


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 34 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 15 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.ee 3.0.9