Cadillac Club Estonia

* KKK    * Otsi

* Logi sisse   * Registreeru

Tänane kuupäev 26 Juun 2019, 06:00

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 3 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 23 Mär 2006, 22:11 
Eemal
huviline

Liitunud: 02 Nov 2005, 01:26
Postitusi: 58
Asukoht: Tallinn
:D Eelsõna:
Oli aasta 2003 lõpp. Pühad kohe kohe ukse ees. Ilus päikesepaisteline talvepäev. Kell umbes kümme hommikul. Ühes Paldiski mnt kaubanduskeskuse parklas said kokku 92' STS, 02' STS ning tuttuus CTS. Kokkusaamise eesmärgiks oli teha Autoleht nimelisele väljaandele üks lugu minule kuuluvast 02' STS'ist ning teine lugu siis just värskelt eestis ja ka mujal euroopas müügile tulnud uhiuuest Cadillac CTS mudelist. Long story short... autod said proovitud/võrreldud, pilte sai klõpsitud, lood said tehtud. All pool esitan siis ka siinse foorumi seltskonnale lugeda/hinnata enda poolt Autolehele kirjutatud loo, mõnevõrra lühendatud/korrigeeritud variandina, oma STS'ist ning lõpu poole ka jupp muljeid CTS'ist.


Ps. Siinkohal kutsun üles ka teisi foorumikaaslasi lisama oma autoesitlustele peale piltide ka natuke juttu, näit. tutvustava tehnilise info või muu huvitava näol.

Nii, lugu ise siis:

Cadillac Seville STS 2002
Mootor: Northstar doch V8
Töömaht: 4,6L/279CID
Võimsus: 300hj/224kw
Pöördemoment: 295lb-ft/400Nm@4400rpm
Käigukast: 4ne automaat
Vedav sild: esivedu

Pikkus: 5105,4mm
Laius: 1904mm
Kõrgus: 1406mm
Teljevahe: 2850mm
Tühimass:1815kg
Pakiruumi maht: 445L
Kütuse paak: 70,7L
Kütuse kulu(tehase andmed)
Linnas: 13,8L
Maanteel: 9,0L

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Cadillac hakkas pakkuma Northstar mootoriga varustatud uut Seville´t alates 1992 aastast. Pakuti kahte Seville mudelit, SLS(Seville Luxury Sedan) mootori võimsusega 270hj ning STS(Seville Touring Sedan) 295hj-ga. Ka oli SLS natuke lihtsama varustusega kui STS. Cadillac reklaamis toona Sevillet kui maailma kõige võimsamat esiveolist seeriatoodangu autot. Alates 1998 aastast sai Seville disain facelifti osaliseks, kerejooned ja nurgad said natuke pehmemaks kui eelkäial. Mootori võimsus tõusis vastavalt 275hj-ni(SLS) ja 300hj-ni(STS). Samas seadis Cadillac endale eesmärgiks tagasi võidelda „Maailma standardi“ tiitel, mis kunagi käis vaieldamatult margi nimega kaasas ning otsustas kvaliteedi poolest üle lüüa selliseid marke nagu Lexus ja Mercedes Benz.

Konkreetne 2002 aastast pärit STS on tehase poolt juba algselt valmistatud euroopa turu tarbeks ja euro nõuetele vastavaks. Eestisse jõudis see auto 2003 aasta suve lõpus. Kuidas ma iseloomustaks autot? Alustaks välimusest. Mulle isiklikult meeldib STS´i välimus. Minu arvates on selle auto puhul väga õnnestunult kokku sobitatud täpselt õiges koguses moodsat disainijoont, rahulikku soliidsust ja nooruslikku sportlikkust, mis lausa tõmbab ligi ja kutsub sind sellesse autosse istuma ning suunduma maanteele kilomeetreid neelama. See kooslus tekitab kõrvalseisjates üheltpoolt piisavalt huvi ja tähelepanu auto vastu, kuid samas ei karga see liikluses liialt silma nagu näiteks mõni kärtspunane spoileritega „ehitud“ jaapanlane või BMW või mõni muu sarnane liikur. Auto salong on muidugi ameeriklasele omaselt luksuslik ja mugav, nahk sisu ning ehtsast puidust iluliistud, mitte mingi odav plastikust imitatsioon. Kõik vajalikud nupud/kangid on igati käepäraselt paigutatud. Loomulikult elektriliselt liigutatavad aknad, -peeglid, -istmed oma lugematute võimalustega, -peatoed, -turvavööde kõrgus, -rool ja see kõik on võimalik sobivaks seada ja valitud asendites mälusse salvestada kahele auto kasutajale(võtmele/puldile). Rooli taga istudes hakkab esimesena silma minu arvates õnnestunud disainiga näidikute blokk. Kui süüde on väljas on armatuur ühtlaselt tume ja pime. Keerates aga võtmest süüte sisse ärkab kõik näidikute süttides ellu. Juhil on võimalik nupule vajutusega valida, kas näidikud töötavad analoog režiimis, s.t. kelladena või digitaal režiimis või mõlemad koos. Lisaks saab valida miile või kilomeetreid eksponeerivaid näidikuid. Pardakompuutri display teavitab juhti peale tavaliste asjade, nagu keskmine kiirus ja kütuse kulu, kilometraaž, libeduse oht jne. ka palju on protsentides alles mootori- ning käigukastõlil eluiga ja millal peaks pöörduma autoga hooldusesse. Keskkonsoolis paiknevad ülevalpool koos navigatsiooniseade ja meelelahutuskeskus ning allpool asub kliimaautomaat. Meelelahutuskeskus hõlmab endas raadiot, CD mängijat ja televiisorit ning need kõik on juhitavad puudutustundliku ekraani kaudu. Eeskujuliku heli tekitamise eest vastutab Bose sound system, pakkudes kuulajale erinevaid kõlaseade võimalusi. Lisaks saab süsteemiga ühendada DVD või videoplayerit. Samas on tehas mõelnud ka turvalisuse peale nõnda, et auto liikudes ei oleks võimalik telekat vaadata ehk siis pilt on nähtav seni, kuni käigukang asetseb „Park“ asendis, vastasel juhul kaob pilt eest ära. Kliimaautomaat võimaldab eraldi seadistust mõlemale ees istujale ning lisaks on ka taga istujatele oma reguleeritav sooja/külma õhu puhur. Ja muidugi istmesoojendused nii ees kui taga istmetes. Juhi mugavust täiendavad omakorda roolile dubleeritud raadio ning kliima juhtimise nupud, lisaks püsikiirusehoidja juhtnuppudele. Elementaarsed on muidugi topsihoidjad ja käetoed nii ees kui taga. Pakiruumis on STS´il muidu ruumi rohkem kui küllalt aga konkreetsele masinale on eelmise omaniku poolt lastud paigaldada gaasiseade, mille balloon võtab ära umbes pool pakiruumist, kuigi minule isiklikult pole siiamaani ruumist puudu tulnud erineva kraami pakiruumi mahutamisel. Meeldiv nüanss on veel see, et pakiruumi luuki saab avada ka kaugjuhtimispuldist ning ei pea oma käsi määrima porise ilma puhul.

Nii, juhtimis- ja sõiduomadused. Salong on väga vaikne ning mootori tööd sõidu ajal praktiliselt ei kuule. Cadillaci esindajad on väitnud, et Seville on sama vaikne kui Lexus LS 400. Õigele USA auto fännile niivõrd südamelähedast V8 mootori jõulist möiret võib kuulda gaasi pedaali põhja vajutades järsul kiirendamisel, kuid ka siis kostab see meeldiv hääl salongi rafineeritult ning päris klassikalise USA muskelauto häälega seda võrrelda ei saa. Aga see ei olegi STS´i stiil tegelikult. Kiirenduse poolest loetakse STS´i oma klassi liidrite hulka, 100km/h saavutab auto natuke vähem kui 7 sekundiga. Auto juhtimisele kaasa aitavatest süsteemidest on olemas Traction Controll, mis ei lase vedavaid rattaid tühjalt puksima. Kurvis sõidul aitab juhtimisele kaasa StabiliTrak stabiilsussüsteem, mis hakkab tööle olukorras kus auto rattad hakkavad kaotama pidamist tee pinnaga, siis rakendab süsteem vastavalt vajadusele pidurit ühele esimestest ratastest ning kui tarvis piirab ka mootori pöördeid. Auto vedrustus on samuti elektrooniliselt juhitav, mis tähendab, et sensorid „loevad“ pidevalt teed ja vastavalt saadud infole korrigeerivad vedrustuse jäikust ning kontrollivad kere õõtsumist. Minu isiklik mulje elektrooniliselt juhitavast vedrustuse tööst on selline, et kiirusel kuni umbes 30km/h on vedrustus väga pehme ja õõtsuv ning tasuks olla ettevaatlik ületades „lamavaid politseinike“ ja muid sarnaseid takistusi. Liikudes aga linna kiirustel või maanteel muutub vedrustus tuntavalt stabiilsemaks ja ühtlasemaks, kaob ära kere õõtsumine, enamus teekonarusi suudab vedrustus „ära neelata“ nii, et autos olijad neid peaaegu ei taju vaid on tunne, nagu liiguks edasi lendaval vaibal. Mida kiiremini auto liigub seda sportlikumaks tundub vedrustus muutuvat ning ka kurvisõit on sportlikult nauditav. Kuid nimetades vedrustust sportlikuks ei pea ma silmas võistlusautole sarnast sisikonda raputavat sportlikust vaid tänavaautole sobivat meeldivat kompromissi sportlikkuse ja mugavuse vahel. Muideks on auto ka väga hästi juhitav kruusa kattega teedel ning lumistel teedel.

Lõpetuseks nimetaks veel Magnasteer muutuva toimega kiirustundlikku roolimissüsteemi. Pimedas liiklemisele aitavad suuresti kaasa Xenon tuled, vihmase ilma puhul on abiks aga vihmasensoriga kojamehed ja parkida aitavad autot parkimisandurid.
Nüüd võib tekkida küsimus, et kas sellel autol mõni puudujääk või nagu automüüjad ütlevad „omapära“ ka on? Mõne vast ikka leiab. Üheks puudujäägiks isiklikult minu jaoks on käigukasti töö järsul kiirendamisel. Kogu see vahetamise protsess võiks toimuda vähe kiiremini, liialt kaua võtab see kasti „mõtlemine“ aega käikude vahetamise vahel. Muidu töötab kast aga väga eeskujulikult ning käiguvahetus toimub sujuvalt ning vaevu tuntavalt. Teiseks „omapäraks“ on auto soov hakata tugevamal kiirendamisel „teed otsima“, seda eriti näiteks kui teel on pikkiroopad. Selle põhjuseks võiks vast pidada suhteliselt suurt võimsust esiveolise auto kohta. Kui ikka 300hj hakkavad täiega esirattaid edasi ajama ning kui teekate satub veel olema ebatasane, siis tahes tahtmata üritab iga see ebatasasus mõjutada esirataste liikumissuunda. Selleks peab lihtsalt valmis olema ja järsul kiirendamisel tasub rooli natuke kindlamini käes hoida. Reaalne kütuse kulu on kõikunud minul linnas sõites 14 ja 18 liitri vahel sajale kilomeetrile, olenevalt sõidustiilist. Tavaliselt on see sõidustiil olnud suhteliselt „aktiivne“. Maanteel jääb aga kulu 9-10 liitri vahele.

Pilt
Pilt

Kui siit nüüd sujuvalt jätkata CTS´i proovisõidust tekkinud muljete jagamisega, siis pean tunnistama, et see tekitas minus natuke vastandlikke tundeid. STS´iga teda võrrelda poleks õige, tegemist on siiski eri klassi autodega minu arvates. Seda nii mõõtude poolest kui ka autode iseloomu ning suunitlust arvestades. CTS´i võiks pidada STS´i nooremaks sportlikumaks vennaks. Kohe alguses hakkas mind häirima asjaolu, et CTS´i salongi viimistluses on liialt palju kasutatud plastikut. Minu arvates isegi lubamatult palju arvestades, et tegemist on ikkagi Cadillaciga, mille puhul ootaks pigem mugavat nahksisu ning naturaalpuidust iluliiste või siis sportliku stiili puhul puidu asemel mõningaid alumiinium detaile näiteks. CTS´is istudes tuli vägisi peale tunne, et istud suvalises Audis, Mersus või BMW´s, kus on samuti kasutatud rikkalikult plastikut. Muideks sarnasust lisas veel ka see Cadillaci uus nurgeline disain, sama võib leida ka uute BMW´de salongides. Esimese hooga ei osanudki nagu otsustada, kas pidada seda heaks või halvaks omaduseks. Kui lähtuda aga asjaolust, et CTS´i luues oli Cadillacil kindel eesmärk selle mudeliga tulla euroopa turgu vallutama, siis peab ütlema, et nad on hakkama saanud selleks otstarbeks päris hästi sobiva masinaga. Pärast mõningast roolis istumist harjusin ma selle disainiga juba ära ning üldine mulje hakkas muutuma järjest positiivsemaks. Istumisasend oli igati mugav ja meeldivalt sportlik, pakkudes ka piisavalt külgtuge. Sportlik joon tundus olevat läbiv selle auto juures, seda oli tunda nii juhtimisomadustes kui ka sõidutunnetuses. Väidetavalt olevat Cadillac teinud väga suure töö CTS´i sõiduomadusi ning teelpüsivust ringrajal viimistledes ning tundub, et BMW on saanud endale juurde ühe tõsise konkurendi. Muidugi mugavus- ja lisaseadmete valik oli CTS´is rikkalik, nagu Cadillacile kohane. Natuke arusaamatuks jäi, et miks oli Traction Controll´i nupp peidetud kindalaekasse, kust on seda juhil liialt tülikas soovi korral lülitada. Lõppkokkuvõttes jättis CTS siiski positiivse mulje. Oletan, et see auto sobiks ideaalselt inimesele, kes otsib endale midagi erilist, ekslusiivset, midagi sportlikku, kuid kellel on kõrini juba meie tänavapildis niivõrd tavaliseks muutunud BMW´dest, Mersudest ja Audidest.

Pilt
Pilt

_________________
STS '02


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 27 Mär 2006, 19:56 
Eemal
huviline

Liitunud: 02 Nov 2005, 01:26
Postitusi: 58
Asukoht: Tallinn
No nii, pildid lisatud. Tänud Jaamakorraldajale!

_________________
STS '02


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Hindamisakt.........
PostitusPostitatud: 28 Mär 2006, 20:10 
Eemal
huviline
Kasutaja avatar

Liitunud: 02 Nov 2005, 10:46
Postitusi: 94
Asukoht: Poolsaar
Skype Kasutaja: deville66
vkx kirjutas:
No nii, pildid lisatud. Tänud Jaamakorraldajale!


Kahjuks või õnneks me ei hinda siinseid autode tutvustusi, kuid vkx - Estonia twelw points :P

_________________
ex - 429 cid deville
SLS `97


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 3 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.ee 3.0.9